سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله سیستانی

گفتمان ما بر دعوت به وحدت استوار است و بنده بارها گفته و باز هم می گویم که نگویید سنی‎ها برادرانمان هستند بلکه آنها نفس و جان ما هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» اخیرا عکسی از حضرت آیت الله سیستانی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که بیانگر دیدار جمعی از علما و عشایر اهل سنت با ایشان است.

هفته قبل نیز رسانه های عراق اعلام کرده بودند که هیئتی از شیوخ عشایر استان الانبار قصد دارند اوایل هفته آینده (این هفته) به دیدار آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق بروند.

یادآور می شود حضرت آیت الله سیستانی با مواضع خود، همواره بر وحدت مسلمانان شیعه و سنی تاکید کرده اند و با دیدگاه ها و فتاوای خود جلوی بسیاری از نزاع های طائفه ای در عراق را گرفته اند.

ایشان چندی پیش اعلام کرده بودند: هیچ اختلاف واقعی میان شیعیان و سنیها وجود ندارد و بنده خادم همه عراقیها هستم. بنده همه مردم را دوست دارم، دین اسلام دین محبت است و از اینکه دشمنان توانستند میان مذاهب اسلامی تفرقه بیندازند شگفت زدهام... شیعیان باید پیش از اهل تسنن به دفاع از حقوق اجتماعی و سیاسی سنیها بپردازند. گفتمان ما بر دعوت به وحدت استوار است و بنده بارها گفته و باز هم می گویم که نگویید سنیها برادرانمان هستند بلکه آنها نفس و جان ما هستند. من به خطبههای نماز جمعه اهل سنت بیشتر از خطبههای شیعیان گوش می دهم... بنده در پژوهشهای فقهی از فتاوای اهل سنت یاد می کنم، ما در کعبه و نماز و روزه متحد هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    عکس قدیمی است اقاالان روی صندلی مینشینند