پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسکندری عباس

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: دسته‌های عزاداری هیئات مذهبی قم در مراسم پیاده روی اربعین حسینی از حرم تا جمکران به حرکت در می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام  والمسلمین عباس اسکندری در همایش توجیهی آموزشی مسئولان هیئات مذهبی استان قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه اسارت آل الله، از همکاری مسئولان هیئات مذهبی استان در برپایی مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) قدردانی کرد.

وی گفت: در محرم امسال شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی هیئات مذهبی در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری در دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی بودیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، قیامت را ظرف ظهور حقایق دانست و افزود: وقتی در قیامت، پرده‌ها کنار برود و حقایق آشکار شود، معلوم می‌شود هیئتی بودن چه جایگاه و منزلتی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری به پیاده روی اربعین حسینی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و افزود: این پیاده روی حرکت مقدس و ارزشمندی است که باید باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل این که این مراسم برای نخستین بار برگزار شده، دارای مشکلات و نواقصی بود و امیدواریم امسال نظم و انضباط بیشتری در برگزاری پیاده روی اربعین حسینی حاکم باشد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل  تبلیغات اسلامی استان قم، به گفته وی هیئات مذهبی همچون روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت برپایی دسته‌های عزاداری، مسیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران را سوگواری می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha