شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
زمانی

حوزه/ معاون بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به این که کنگره خطر جریان های تکفیری برضرورت وحدت امت اسلامی و مقابله با گروه های تکفیری تاکید می کند، اظهار داشت: بر همه امت، علما، اساتید دانشگاه و رسانه های اسلامی واجب است که با تمام توان خود بی پایه بودن اندیشه تکفیر را افشا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تاثیر برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری در اتحاد امت اسلام، اظهار داشت: وحدت امت اسلامی از اصول تردیدناپذیر معارف دین اسلام می باشد.

وی با اشاره به آیه «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ» ابراز داشت: خداوند در این آیه تاکید می کند امت شما واحده است و من پروردگارتان می باشم پس عبادت کنید؛ و از این آیه این گونه برداشت می شود که مقصود از عبادت فقط نماز نیست و شاید تبعیت از خداوند در دستور به توحید بیشتر مطرح باشد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه افزود: اگر امت اسلام به دستور خداوند عمل کنند و به تربیت پرودگار اهمیت دهند یک عبادت را انجام داده اند.

*ابراز تاسف از تکفیر مسلمانان

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با ابراز تاسف از اینکه در طول تاریخ اسلام و به ویژه در دهه های اخیر جریان های متحجرناآگاه و یا مزدور دست استعمار جهانی و دشمنان اسلام اقدام به تکفیر مسلمانان می کنند، ابراز داشت: تکفیر به مفهوم کافر شمردن مسلمانان به دلیل اختلاف در عقیده، احکام و فروعیات دین است.

وی افزود: اقدامات جریان های تکفیری فتنه ای است که ریشه در تاریخ اسلام دارد و به این پدیده در طول  سه دهه اخیر با پشتیبانی آمریکا و  اسرائیل دامن زده شد.

*تمام علما و اساتید اندیشه جریان های تکفیری را افشا کنند

معاون بین الملل حوزه های علمیه تصریح کرد: بر همه امت، علما، اساتید دانشگاه و رسانه های اسلامی واجب است که با تمام توان خود وارد شوند و بی پایه بودن اندیشه تکفیر را افشا کنند و فریب خوردگان جامعه اسلامی را به حضور در خط وحدت اسلام تشویق کنند.

*برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری بصیرانه است

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تاکید بر اینکه حفظ خون و جان مسلمین از اهم واجبات است، خاطرنشان کرد: اقدام حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی در برگزاری کنگره عظیم نقد جریان های تکفیری که با حضور شخصیت های اسلامی از 80 کشور دنیا و بزرگان حوزه های علمیه انجام می شود برضرورت وحدت امت اسلامی و مقابله با گروه های تکفیری تاکید می کند و برگزاری این کنگره از مصادیق اوجب واجبات است که ثواب عظیمی نیز دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت بین الملل حوزه از تلاش تمام برگزار کنندگان این کنگره تشکر می کند و امیدوار است برگزاری این همایش در آگاهی و هوشیاری جامعه اسلامی تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/313 /33         

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha