جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه شهرضا

حوزه / امام جمعه شهرضا بسیج را سکویی برای معرفی معارف اهلبیت(ع) و آشنا کردن مردم و جوانان با دین و فرهنگ اصیل اسلامی دانست و ابرازداشت: که این سکو و جایگاه باید توسط روحانیون سخنور و فعال و جوان پسند پرشود

حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا در گفتگو با خبر نگار «حوزه» در اصفهان ضمن گرامی داشت هفته بسیج اظهار کرد: روحانیون از بدو تاسیس بسیج ، نقش موثری در سازماندهی آن  داشتند و طی 35 سال گذشته بسیار تاثیرگذار دراین عرصه به فعالیت پرداخته اند.

وی  افزود: خوشبختانه در 3 سال اخیر و با راه اندازی حلقه های شجره طیبه صالحین در بسیج، نقش روحانیون در فعالیت های بسیج بسیار بیشتر از قبل گشته و ارتباط مستمری با جوانان و بسیجیان از این طریق ایجاد شده است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه روحانیون هم در لباس رزم در 8 سال  دفاع مقدس رشادت های بسیار در جبهه حق علیه باطل از خود نشان داده اند و شهدای بسیار گرانقدری نیز تقدیم انقلاب و اسلام کرده اند، عنوان کرد: امروز هم روحانیون به عنوان افسران جنگ نرم در عرصه  فرهنگی کشور به منظور آگاهی بخشی  و روشنگری به نسل جوان فعالیت می کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه  بسیج طلاب یکی از اقشاری است  که در تمام سطوح جامعه اعم از مدارس، دانشگاهها، بازار و جاهای مختلف در کسوت ائمه جماعت، استاد، معلم، حضور موثری در بطن جامعه دارند گفت:  نباید اجازه داد این بازوان فرهنگ و اعتقادات در کشور با ابزارهای دیگر جایگزین بشوند.

امام جمعه شهرضا در ادامه بسیج را سکویی برای معرفی معارف اهلبیت(ع) و آشنا کردن مردم و جوانان با دین و فرهنگ اصیل اسلامی دانست و ابرازداشت: که این سکو و جایگاه باید توسط روحانیون سخنور و فعال و جوان پسند پرشود تا بتواند جوانان را نسبت به خطرات تهاجم فرهنگی دشمانان آگاه و آنان را مقاوم ساخت.

وی  در پایان خاطر نشان کرد: نقش روحانیون از مبارزه مسلحانه در زمان دفاع مقدس به جنگ نرم فرهنگی در زمان حال تبدیل شده است و روحانیون باید حتما در عرصه های فرهنگی که با تلاش سازمان بسیج مستضعفین انجام می‌شود به عنوان بازوی فکری و رهبری آن عمل کند و چونان ائمه اطهار(ع) که رهبران فکری مردم زمان خود بودند در زمان حال نیز آنها باید به عنوان رهبران فکری و اعتقادی مردم و از جمله نسل جوان کشور باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha