دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طلاب

مدرسه امام حسین(ع) سابقه ای حدود 165 سال دارد و اوایل از این مکان به عنوان تکیه و حسینیه استفاده می کردند و بعد از انقلاب به عنوان مدرسه علمیه مورد استفاده قرار گرفت.

حجت الاسلام نباتی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به این که مدرسه امام حسین(ع) سابقه ای حدود 165 سال دارد، گفت: اوایل از این مکان به عنوان تکیه و حسینیه استفاده می کردند و بعد از انقلاب توسط حجت السلام قریشی  به عنوان مدرسه علمیه نام گذاری شد.

مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهرضا ادامه داد: این مدرسه تفاوتی با دیگر مدارس علمیه  دارد و این تفاوت آن است که همچون سنوات گذشته  در ایام محرم از این مکان به عنوان تکیه و حسینیه استفاده می شود.

وی با اعلام آمار طلاب مدرسه امام حسین(ع)، بیان کرد: در این مدرسه 90 طلبه در پایه های 1 تا 9 مشغول به تحصیل  هستند و امیدواریم افراد موثری برای جامعه باشند.

حجت الاسلام نباتی ادامه داد: در این مدرسه طلاب ممتازی مشغول به تحصیل هستند و به برکت حضور آنان، مدرسه امام حسین(ع) مفتخر به کسب رتبه اول در بین مدارس علمیه استان شده است.

مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهرضا با اشاره به این که طلاب بسیاری در این مدرسه پرورش یافته اند، ابراز داشت: روحانیون تربیت یافته این مدرسه در حوزه های دینی، فرهنگی، احتماعی و همچنین آشناسازی مردم با معارف اهل بیت(ع) به جامعه موفق عمل کرده اند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در این مدرسه، خاطرنشان کرد: قبل از برگزاری کلاس های، طلاب به قرائت قرآن کریم می پردازند تا با روحیه بسیار بالایی به درس و بحث ادامه دهند.

حجت الاسلام نباتی اضافه کرد: در راستای تقویت بنیه دینی مردم، قرائت زیارت عاشورا و همچنین قرائت قرآن کریم، هر روز قبل از طلوع آفتاب، با حضور طلاب در مساجد اطراف مدرسه برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرضا در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم پایه های تحصیلی مدرسه را افزایش دهیم و همچنین در مسائل فرهنگی خود از سیره شهدا و ایثارگری های آنان الگو بگیریم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha