پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام یعقوبی بجنور

حوزه/ امام جمعه بجنورد با اشاره به آثار مختلف علمي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، يادآور شد: ايشان عالم واقعی بود و طلبه هاي امروز باید با الگو گیری از ایشان، با جدیت به تحصیل علم بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی( ره) قوچان ، به اصول سه گانه شخصیت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: اولین شاخصه ارزشی ايشان "تقوا مداری" بود، به طوری که همه کارهای امام(ره) رنگ خدایی داشت.

وي با بيان اينكه روحیه امام راحل(ره) در روزی که با بی مهری تبعید شد، با روزی که با استقبال میلیونی مردم بازگشت، تفاوتی نکرد، ابراز داشت: دومین اصل ارزشمند در شخصیت امام خميني(ره) "علم ودانش" بود.

 امام جمعه بجنورد با اشاره به آثار مختلف علمي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، يادآور شد: ايشان عالم واقعی بود و طلبه هاي امروز باید با الگو گیری از ایشان، با جدیت به تحصیل علم بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، سومین اصل شخصیتی امام(ره) را "روحیه و مدیریت جهادی" ايشان دانسته و با اشاره به آیه «فَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا»، اظهار داشت: امام خمینی(ره) یک انسان خود ساخته و الهی بود و ما طلبه ها نیز باید از ایشان الگو بگیریم.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی با مسائل روز، تصريح كرد: بايد مشكلات مردم را بفهميم و در رفع آسيب هاي اجتماعي نقش کنیم و از فرصت بدست آمده پس از پيروزي انقلاب، براي انجام وظيفه به خوبی استفاده نماییم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha