پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اردوی جهادی

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه ایلام از برگزاری اردوی جهادی تبلیغی در 7 شهرستان، با همکاری اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خبر داد.

حجت‌الاسلام یونس گلی، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در ایلام با اعلام این خبر، گفت: این اردوی جهادی در شهرستان‌های چرداول، مهران، دهلران، آبدانان، دره ‌شهر، ملکشاهی، سیروان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه هدف این اردوی جهادی تبلیغی، مددجویان کمیته امداد شامل زنان سرپرست خانوار دارای فرزند، زنان مطلقه، سرپرست خانوار مشمول اکرام، دوشیزگان غیرمحصل، دختران در شرف ازدواج، دختران سرپرست خانوار و نوجوانان می باشند.

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه ایلام با تبیین اهداف این اردو، اظهار کرد:  هدف از برگزاری این گونه اردوها، آموزش موضوعاتی چون تقویت امید، تاب آوری و افزایش نگرش‌های مثبت با رویکرد تعالی رفتارهای معنوی، یادگیری مهارت‌های زندگی متناسب با اقتضائات مخاطبین، افزایش دانش اجتماعی، آشنایی با معیارهای انتخاب همسر، کسب آگاهی در خصوص مدیریت اقتصاد خانواده و تدبیر معاش و ... می باشد

 حجت الاسلام گلی، آشنایی یا اصول و مهارت‌ها فرزند پروری، تبیین نقش نظارتی والدین در استفاد صحیح فرزندان از رسانه‌ها، شناخت اصول بهداشتی ضروری مدیریت خانه و خانواده، شناخت جایگاه ضرورت و اهداف از منظر آموزه‌های دینی و یافته‌های اجتماعی و روانشاختی، شرایط اساسی قبل از ازدواج، کسب آگاهی در خصوص همسریابی و خواستگاری، آشنایی با حدود روابط دختر و پسر قبل از ازدواج و شناخت پیامدهای مخرب روابط خارج از عرف و شرع، تقویت نگرش خلاقانه و خودپنداره و ... را از دیگر اهداف این اردوی جهادی تبلیغی برشمرد.

وی در پایان، مصونیت بخشی در مقابل آسیب‌های روانی و رفتاری، آشنایی با اهمیت و فضیلت کار و تلاش در آموزه‌های دینی و نقش کار در تکوین شخصیت انسان، کسب آگاهی در خصوص عوامل و موانع توفیق در کسب و کار، اصلاح بهبود فرهنگ اقتصادی، آشنایی با اصول و فرهنگ ارتباط با حامیان و... را از دیگر اهداف برگزاری اروی جهادی تبلیغی اعلام کرد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha