دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حوزه و دانشگاه

حوزه/ در همایش وحدت حوزه و دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه، بر گسترش روابط میان حوزه و دانشگاه و تشکیل اتاق فکر مشترک این دو نهاد علمی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، همایش وحدت حوزه و دانشگاه شب گذشته با حضور طلاب، دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد.

در این همایش، حجت الاسلام دکتر توانایی، معاون ستاد اجرایی احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، با بیان این که امروز وحدتی قابل تحسین میان حوزه و دانشگاه صورت گرفته است، اظهار داشت: در پرتو انقلاب اسلامی و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و اقدام های شهدای بزرگی همچون مفتح و مطهری، امروز وحدتی بی وصف میان حوزه و دانشگاه شکل گرفته است.

وی با بیان این که باید مفهوم واقعی وحدت حوزه و دانشگاه تبیین شود، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای تدریس دروس حوزوی در دانگشاه و بالعکس نیست، بلکه مقصود از این وحدت همراه شدن علم و ایمان و عملی شدن در عرصه های عملی و کاربردی جامعه است.

معاون ستاد اجرایی احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، با تأکید بر گسترش روابط میان حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه در توجه هرچه بیشتر این دو قشر مهم جامعه به خدا و گسترش تعاملات همراه با صبر و بردباری و رفاقت های صادقانه با یکدیگر، از ضروریات وحدت حوزه و دانشگاه است.

همچنین در بخش دیگری از این همایش، دو نفر از اساتید حوزه و دانشگاه، به بیان نقطه نظرات خود در خصوص راه های ارتقاء این وحدت پرداخته و در پایان آن، تشکیل اتاق فکر مشترک میان حوزه و دانشگاه برای هرچه بهتر برنامه ریزی در زمینه مباحث فرهنگی و اعتقادی شهرستان امیدیه، مصوب شد.

حجت الاسلام بنائیان، مسؤول دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه نیز در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که برای رسیدن به نتیجه ای عملی در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه، می بایست فعالیت های منسجم در این راستا صورت گیرد، گفت: اگر خواهان شکل گیری این وحدت هستیم باید سلسله جلساتی کاربردی با حضور اساتید و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی شکل گیرد و تصمیماتی قابل اجرا و کاربردی صورت پذیرد.

وی با بیان این که هم اکنون ارتباط قابل ملاحظه و خوبی میان طلاب  و دانشجویان برقرار است، خاطرنشان ساخت: تعداد زیادی از طلاب خواهر به صورت هفتگی در خوابگاه های دانشجویی دختران حاضر شده و با همراهی و همکاری بسیج خواهران برنامه های فرهنگی برگزار می کنند.

برپایه این گزارش، در بخش پایانی این همایش از چند نفر از اساتید فعال در زمینه بسط و گسترش فعالیت های همسو میان حوزه و دانشگاه، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha