جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کریل

ارزشهای دینی عملا در جوامع غربی ناپدید شده اند و قوانینی به اجرا در می آیند که مغایر با فرامین الهی و اخلاق سنتی می باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، محمد گورمز رییس سازمان دیانت ترکیه با پاتریارک کریل رهبر کلیسای اُرتدکس روسیه در مسکو دیدار کرد.

طرفین در جریان این گفتگو در باره «ناپدید شدن ارزشهای دینی از جوامع غربی، روابط اُرتدکسها با کاتولیکها، پروتستانها و مسلمانان، مسئله مسیحی هراسی و اسلام هراسی، ترس از نیروی ویرانگر داعش» بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار روابط میان کلیسای اُرتدکس روسیه و مسلمانان ترک که از سال 2011 با ایجاد یک گروه به منظور گفتگو میان دو دین و بویژه راه اندازی سفرهای زیارتی، توریسم دینی و تقویت تبادل دانشجو مورد بررسی قرار گرفت.

کریل با انتقاد شدید از تمدن و فرهنگ معاصر غربی و از دست رفتن هر گونه تقیّد دینی در این جوامع، گفت: «ارزشهای دینی عملا در جوامع غربی ناپدید شده اند و قوانینی به اجرا در می آیند که مغایر با فرامین الهی و اخلاق سنتی می باشند. من معتقدم که ما باید از طریق گفتگو پیرامون این موضوعات، در برابر هر آنچه مطابق با اعتقادات دینی ما نیست، واکنش نشان دهیم».

رهبر کلیسای اُرتدکس روسیه تصریح کرد که «فشار نیروهای لائیک غربی در جوامعی که در آن پروتستانها حضور چشم گیر دارند، منجر به تصویب قوانینی شده که از بُعد اخلاقیات دینی منفی است و همین مسئله بر روی روابط میان جوامع پروتستان و اُرتدکسهای روسیه تاثیر بد گذاشته است».

در این دیدار کریل در باره روابط با کلیسای کاتولیک نیز صحبت کرد و گفت: «کاتولیکها به سنت کتاب آسمانی پایبند هستند اما رساندن صدایشان به افکار عمومی روز به روز برای آنها دشوارتر می شود. ما حداکثر تلاش خود را در حمایت از کلیسای کاتولیک انجام می دهیم و به توسعه و تعمیق گفتگو با آنان، در باره این موضوعات اعتقاد داریم».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha