پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خمینی

حوزه/ روحانی که فقط نسخه درمان باشد، به منزله ضبط صوتی است که فقط می خواند و پس از گذشت مدت زمانی برای گوش مردم اذیت کننده خواهد بود، اما اگر روحانی و مبلغ دارو باشد، تا مردم از آن دارو استفاده نکنند، حالشان خوب نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، در جمع علما و روحانیون خوزستان که در بیت آیت الله موسوی جزایری برگزار شد، توصیه های زیبا و قابل تأملی به مبلغان مدارس علمیه داشتند.

*هجمه گسترده دشمن

وی در ابتدا به راه اندازی شبکه ماهواره ای الأهواز اشاره کرد و ابراز داشت: امروز تبلیغ دین در جهانی که همه نوع ابزار دروغ پراکنی در اختیار دشمن است، یک واجب شرعی بوده و در این راستا طلاب و روحانیون در مرحله نخست ظیفه مقابله با تبلیغات دروغ و در محله دوم نیز تبلیغ مبانی صحیح اسلامی است.

*تبلیغ؛ رسالت نهاد روحانیت

حجت الاسلام و الملسمین خمینی، رمز و اصل پیدایش نهاد روحانیت را تبلیغ عنوان کرد و گفت: برای ادامه یافتن شریعت اسلام نظام اهل بیت(ع) سینه به سینه و آرام آرام به باقی نظام های دینی محول شد تا به امروز که در اختیار نهادی به نام روحانیت رسیده است.

وی استفاده از نظام های تبلیغی-رسانه ای در فعالیت های دینی را یکی از مهمترین عوامل پایداری دانست و تصریح کرد: هر مذهبی که از نظام تبلیغی برای فعالیت های دینی خود استفاده کرد، پیروز میدان بوده و آن مذاهب و ادیانی که فاقد این نظام بود، فانی و ناپایدار خواهد بود و تاریخ به روشنی شاهد این مسأله بوده است.

*راه اندازی شبکه الأهواز؛ اقدامی ارزنده در جهان اسلام

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره)، با بیان این که راه اندازی شبکه ماهواره ای الأهواز اقدامی بسیار بزرگ در جهان اسلام است، اذعان داشت: همت آیت الله موسوی جزایری، در این برهه ای که دشمن از هر منفذی برای رخنه در قلب ها استفاده می کند، اقدامی بزرگ است که جهان تشیع باید نسبت به این مسأله حساس بوده و در راستای گسترده تر کردن فعالیت رسانه ای با هدف پیشبرد اسلام ناب محمدی تلاش کند.

*باران باشید و ببارید ...

حجت الاسلام و الملسمین خمینی، با تأکید بر این که درس اخلاق نسخه نیست، به کیفین تأثیر تبلیغ اشاره کرد و گفت: روحانی باید باران باشد تا هرجا بارید آن ممکلت را خیس کنید و از طراوت خود مردم را نیز شاداب سازید.

*روحانی باید دارو باشد، نه نسخه درمان

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، با بیان این که آخوند باید دارویی برای درمان بیماری های روحی و اعتقادی مردم باشد، اظهار داشت: آخوندی که فقط نسخه درمان باشد، به منزله همان ضبط صوتی است که فقط می خواند و پس از گذشت مدت زمانی برای گوش مردم اذیت کننده خواهد بود، اما اگر روحانی و مبلغ دارو باشد، تا مردم از آن دارو استفاده نکنند، حالشان خوب نمی شود.

وی افزود: اگر طلبه ای به حرفی که از زبان خویش جاری می شود، ایمان راسخ نداشته باشد، هیچ گونه اثرپذیری در دل مخاطب نخواهد شد.

*از خودمان آغاز کنیم

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره)، با بیان این که برای اثرگذاری در جامعه باید از خودمان شروع کنیم، اظهار داشت: برای اثر گذاری در جامعه و تبلیغ بهتر باید از خودمان شروع کنیم و تبلیغی همراه با ایمان راسخ به الله داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین خمینی، نفوس پاک را سبب اثرپذیری گسترده در جامعه دانست و تصریح کرد: هرجا یک روحانی با ایمان و پاک دل، حتی با دانش کم وجود داشته باشد، آن جامعه ای که در حوزه نفوذ او بوده، متحول شده است.

وی در ادامه افزود: ممکن است برخی جاها به علت همین دانش کم نفوذ پذیری آنچنانی نداشته باشد، اما در دراز مدت خداوند موانع را از سر راه او بر می دارد؛ پس برای تبلیغ بهتر باید از خود شروع کنیم.

نوه بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران، با تأکید بر هجمه گسترده دشمن، اظهار داشت: دوستان ما در شبکه الأهواز و شما روحانیون و مبلیغان باید بیشتر تلاش کنید تا مغلوب این هجمه همه جانبه دشمن نشویم.

*آقا روح الله یکی بود

وی، امام خمینی(ره) مردی یک رو خطاب کرد و با بیان این که یک فرمانده خوب خودش باید قبل از همه مسلح و توانمند باشد، گفت: در این چند دهه اخیر آخوند، ملا و سید در مراتب گسترده ای وجود داشتند، اما به تعبیر حضرت آقا، امام خمینی یا همان آقا روح الله یکی بود و این به دلیل ایمان داشتند ایشان به حرف های ساده و بی آلایش خویش بود.

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره)، به ویژگی های شخصیتی حضرت روح الله(ره)، اشاره کرد و اذعان داشت: شاگردان امام خمینی(ره) هیچ گاه دروغ و منیتی از ایشان ندیدند، حال شما طلاب و روحانیان اگر می خواهید دیگران خوب شوند، اول باید خود خوب باشید.

*تبلیغ شرط توسعه و ترویج دین است

حجت الاسلام و المسلمین خمینی، تبلیغ را شرط توسعه و ترویج دین عنوان کرد و بیان داشت: رمز جلوگیری از هرهجمه ای تبلیغ خدامحور است اما اگر در جایی این تبغ برنده تبلیغ اثر نکرد، یقین داشته باشید دیگر مردم به داروهای شما توجهی نمی کنند.

وی خارج شدن طلاب از متن اصلی روحانیت را برابر با جدا شدن جامعه از راه قرآن و اهل بیت(ع) دانست و گفت: در دوره هایی از تاریخ آنگاه که روحانیت از متن دارو بودن برای جامعه خارج شدند، ضربات سنگینی به اسلام وارد شد.

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره)، ابراز داشت: در برهه ای از تاریخ تشیع مشاهده کردیم که یک نفس حقی همچون آشیخ عبدالکریم حائری، مؤوسس حوزه علمیه قم، انسان های بزرگی همچون حضرت امام(ره) را تربیت کردند و دیدیم که یک بذر کوچک چگونه به درختی بزرگ و تنومند تبدیل شد و جامعه جهانی را دگرگون کرد.

*آیت الله موسوی جزایری؛ نعمتی برای خوزستان

حجت الاسلام و المسلمین خمینی، در پایان آیت الله موسوی جزایری را یکی از نعمات خداوند متعال برای استان خوزستان دانست و اظهار داشت: به یقین آیت الله جمی در دوران انقلاب و آیت الله موسوی جزایری در این برهه، یکی از بزرگترین نعمت های حضرت باری تعالی باری استان خوزستان است که باید شکر گذار این نعمت الهی بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha