جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
واعظ زاده صادق

رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: حضور روحانیت در طراحی این الگو اوج نقشی است که روحانیت شیعه در پیشرفت ایران داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر صادق واعظ زاده، چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی مدیران مراکز و حوزه‌های علمیه سراسر کشور، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: ارتقا دستاوردهای انقلاب اسلامی و شکوفایی قابلیت‌های عظیم کشور و حل مشکلات اساسی که با آن‌ها مواجه هستیم در گرو اجرای این الگو است.

وی بیان کرد: همکاری حوزوی و دانشگاهی خوبی برای تدوین این الگو تحقق پیدا کرده است و تمهیدات لازم برای مشارکت حوزه و دانشگاه فراهم شده است.

رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه انقلاب اسلامی با هزینه سنگینی به این مرحله موفقیت‌آمیز رسیده است گفت: با وجود این هزینه‌ها و با تمسک به فرهنگ قرآنی، دستاوردهای بزرگ‌تری به دست آورده‌ایم.

امنیت ایران بی نظیر است

وی با اشاره به اینکه امنیت کشور در این دنیای نا امن بی‌نظیر است تصریح کرد: ما به دلیل داشتن دین واحد و احترامی که به  اقلیت‌های مذهبی می‌گذاریم وحدت بسیار بالایی در کشور داریم.

واعظ زاده ابراز داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ ما نیروی انسانی علاقه‌مند به آموزش است و 30 برابر شدن نیروی دانشگاهی ما در دنیا  نیز بی‌نظیر است.

پیشرفت چشم‌گیر حوزه های علمیه

وی با بیان اینکه توسعه حوزه‌های علمیه در بعد از انقلاب با تاریخ حوزه‌های علمیه قابل مقایسه است گفت: کسانی که از خارج ایران به قم می‌آیند با مشاهده این همه مراکز پژوهشی حیرت می‌کنند.

رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه باید این دستاوردها را حفظ کنیم و از آن‌ها استفاده نمائیم افزود: کشور ما عمده توانمندی‌هایش بالقوه است و ظرفیت‌های عظیم ما بر زمین مانده است.

*ایران پل پیروزی

وی با بیان اینکه غربی‌ها به ایران پل پیروزی لقب داده‌اند تصریح کرد: ایران در منطقه مهمی قرار دارد و یک موقعیت بسیار خوبی را به وجود آورده است

واعظ زاده با اشاره به اینکه ارتقا دستاوردهای انقلاب، بالفعل کردن قابلیت‌های کشور و حل مشکلات اساسی جامعه از مهم‌ترین اهداف ما است گفت: این کارهای مهم مستقل نیستند و ماده‌ای که باید روی آن‌ها کار کند یک چیز است و در سطح کلان به یک تدبیر نیاز داریم.

وی با بیان اینکه این انقلاب برای این به وجود آمد که مهارت‌ها و داشته‌های خود را محقق کنیم مطرح کرد: با این که ناچار هستیم به این مسائل جداگانه توجه کنیم، ولی باید طبق یک برنامه بالاسری انجام شود که با تدبیر رهبری در تشکیل این مرکز، می‌توانیم به آن دست یابیم.

الگوی اسلامی پیشرفت بدون مشارکت حوزه امکان ندارد

رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه این الگو باید اسلامی باشد و بدون مشارکت فعال حوزه‌ نمی‌توانیم این برنامه را طراحی کنیم گفت: نوآوری اصلی این الگو از مبانی اسلامی ناشی می‌شود و حرف جدیدی که باید بزنیم از این مبانی است.

وی با اشاره به اینکه سنت‌های الهی زیربنای الگو اسلامی ایرانی پیشرفت است بیان کرد: معارف اسلامی جایگاه بلندی دارد و اسلام جزئی از وجود ماست و باعث می‌شود الگوی ما حقیقتاً بومی باشد.

واعظ زاده با بیان اینکه اگر این مشارکت حوزه و دانشگاه در تدوین الگو شکل بگیرد مهم‌ترین همکاری حوزه و دانشگاه خواهد بود گفت: حضور روحانیت در طراحی این الگو، اوج نقشی است که روحانیت شیعه در پیشرفت ایران داشته است.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha