سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
الگوی اسلامی ایرانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان بیان کرد: مسئولین در کنار تلاش علمی و دانشگاهی و تشکیلاتی که برای ارائه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت صورت می‌گیرد باید برنامه‌ای برای همگانی سازی و تعمیم این الگو داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین باقری در نشست "نقش روحانیت در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت"  در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه در ارائه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید به بعد همگانی آن نیز توجه کنیم اظهار کرد: هر مقوله‌ای یک بعد عملی و تخصصی و یک بعد فرهنگ سازی و همگانی دارد و این بعد دوم دارای اهمیت بسیاری است.

وی بیان کرد: مسئولین در کنار تلاش علمی و دانشگاهی و تشکیلاتی که صورت می‌گیرد باید برنامه‌ای برای همگانی سازی و  تعمیم این الگو داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان با بیان این که آشنایی مدیران حوزه‌های علمیه با این موضوع کمی دیر انجام شده است گفت: برگزاری این نشست‌ها حتی در حد طرح نیز می‌تواند موثر باشد و پیشنهاد می‌کنم که برای طیف عظیم دانشگاهی و جوانان نیز برنامه‌ای برای معرفی شود به این دلیل که حتی شنیدن و مطرح شدنش می‌تواند مطلوب باشد.

وی تصریح کرد: حوزه تا خودش الگو نشود، نمی‌تواند الگوی پیشرفت را ارائه کند و این الگو شدن حتی در دانشگاه نیز ضرورت بیشتری نیز پیدا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین باقری ابراز داشت: تلاش چندین ساله برای کشاندن دختران به تحصیلات تکمیلی موجب شد که شرایطی به وجود آید که مسئله تحصیل خانم‌ها را مهم جلو دهند و به عنوان یک مزیت مطرح کنند.

وی با بیان اینکه پایه برخی  از رفتارهای ناهنجار در دانشگاه است ادامه داد: خیل عظیم دخترانی که مدرک فوق‌لیسانس گرفتند به بازار کار روان شدند و در شرایط روانی به وجود آمده و برای ارایه پاسخ روانی به خانواده خود، موجب شد که به شرکت‌ها و اداراتی بروند که صد در صد مردانه است و خود مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha