جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام رجایی

حوزه/ رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از برگزاری همایش « پیشرفت از منظر قرآن و حدیث» با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  مهدی رجایی امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه قم که در محل دبیرخانه این همایش برگزارشد گفت: دبیر خانه الگوی اسلامی – ایرانی به فرمایش مقام معظم رهبری و اجرای منویات ایشان در سال 1390 در تهران و برای پیشرفت بیشتر و همکاری با مراکز حوزوی در سال 1392 در قم با هدف بهره گیری از دانش اساتید و پژوهشگران در استخراج مباحث پیشرفت از قرآن و حدیث، تاسیس شد.

وی افزود: رسالت این دبیر خانه فراهم ساختن بستری مناسب برای متفکران و صاحبنظران عرصه پیشرفت، تدوین سند و الگوی پیشرفت و گفتمان سازی الگوی اسلامی ایرانی می باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین رجایی اظهار داشت: موضوع همایش ملی اسلامی ایرانی در محور های مبانی و اصول پیشرفت، عوامل موانع، ماهیت و مولفه های پیشرفت، بررسی انتقادی مبانی و شاخصه های توسعه و همچنین ویژگی های شاخص های پیشرفت می باشد.

ارسال 200مقاله به دبیر خانه

رئیس دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی  ایرانی پیشرفت اظهار داشت: مجموعا 200 مقاله به این دبیر خانه ارسال شد و از بین این 200 مقاله ، 120 مقاله پذیرفته شده و در نهایت 30 مقاله حائز رتبه برتر شناخته شده اند.

وی گفت: این همایش با ارائه سی مقاله علمی و پژوهشی در قالب سه کمیسیون و چهار سخنران علمی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام  و المسلمین رجایی گفت: سخنران ابتدای این همایش استاد رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و صادق واعظ زاده رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خواهند بود.

وی ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین علی رضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی سخنران اختتامیه این همایش می باشد.

لازم به ذکر است این همایش  21 اسفند از ساعت 8صبح در دونویت صبح و عصر در قم، میدان جهاد، سالن همایش مدرسه عالی امام خمینی(ره) با حضور متفکران و صاحبنظران برگزار خواهد شد.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha