سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت‌الله سلیمانی

حوزه/ اگر ایران اسلامی امروز به عنوان یک کشور مستقل و دارای قدرت در دنیا مطرح است به برکت عنایات اهل بیت(ع) و وجود ولایت فقیه و فرزند حضرت زهرا(س) یعنی مقام معظم رهبری در راس کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، آیت الله عباسعلی سلیمانی، یک شنبه شب در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، در حسینیه جماران بیرجند اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) کانون فضایل و شرافت است و مگر می شود عفت، غیرت، حجاب، عبادت و ... ایشان را ستایش نکنیم و چشم بر همه فضایل حضرت ببندیم.

وی با بیان این که مقامات حضرت به دو بخش تقسیم می شود، ادامه داد: بخش اول، مقامات روحانی و عرفانی است که هیچ کس به جزء ائمه(ع)، یارای درک حقیقت آن را ندارند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که وقتی حضرت فاطمه(س) در سجاده عبادت می ایستاد فرشتگان  به وجود زهرای اطهر(س) افتخار می کردند، افزود: زهرای مرضیه (س) در پیشگاه خداوند "حبیبه" و در نزد پدر بزرگورشان "ام" است و  پیامبر(ص) برای ایشان واژه "مادر" را به کار می بردند.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر این که حضرت فاطمه (س) برای امیرالمومنین(ع) تکیه گاه بود، تصریح کرد: تا هنگامی که زهرای مرضیه(س) در عالم خلقت بود، حضرت علی(ع) جایگاهش را داشت و وقتی ایشان از دنیا رفتند، امیرالمومنین(ع) خانه نشین شد و تکیه گاهش را از دست داد.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: در قیامت صفوف علما، شهدا و... برقرار است، اما  قیامت رسمیت پیدا نمی کند تا حضرت زهرا(س) پا به عرصه محشر بگذارد .

وی در پایان باتاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ فاطمی، گفت: اگر ایران اسلامی امروز به عنوان یک کشور مستقل و دارای قدرت  در دنیا مطرح است به برکت عنایات اهل بیت(ع) و وجود ولایت فقیه و فرزند حضرت زهرا(س) یعنی مقام معظم رهبری در راس کشور است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha