جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرحزاد

حوزه/ استاد فرحزاد گفت:باید بین عزاداری ها و شکوه مراسم های شادی توازن ایجاد شود؛ یعنی همان شکوه مراسم عزاداری برای ایام شادی اهل بیت(ع) نیز وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد شب گذشته در همایش بزرگ در «امتداد غدیر» که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین اعمالی که می تواند نقش بسیار مهمی در سرنوشت انسان و اجابت دعاهای انسان داشته باشد صلوات بر پیامبر و خاندان(ع) ایشان است.

وی افزود: باید به یاد داشته باشیم که به همان اندازه که عزاداری برای اهل بیت(ع) اهمیت دارد و واجب است و خوشبختانه ایرانی ها نیز در این زمینه ید طولایی دارند و از دیرباز همیشه بهترین و باشکوه ترین مجالس عزاداری را برای اهل بیت(ع) به پا می داشتند باید ایام اهل بیتی(ع) دیگر را نیز قدر بدانیم.

واعظ حوزه علمیه  قم تصریح کرد:  سایر ایام منتسب به اهل بیت(ع) از جمله روزهای ولادت این حضرات و روزهای میمون دیگری چون روز نهم ربیع، سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر(ع) است.

وی گفت: در این رابطه نباید از اهمیت این روزهای بزرگ کاست و مراسم باید در شان اهل بیت(ع) برگزار شود تا این فرهنگ روحانی و اهل بیتی(ع) در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد اظهارکرد: یکی از مسایل مهم در این زمینه آن است که باید بین عزاداری ها و شکوه مراسم های شادی توازن ایجاد شود؛ یعنی همان شکوه مراسم عزاداری برای ایام شادی اهل بیت(ع) نیز وجود داشته باشد.

وی گفت: رعایت اخلاق از سوی مومنین و شیعیان در گفتار اهل بیت(ع) بسیار سفارش شده است زیرا همانگونه که حضرات فرموده اند، عبادت منهای اخلاق محال است و به فرمایش معصوم(ع) بداخلاقی وبخل در مومن جمع نمی شود.

سخنران مراسم  اظهارکرد: یکی از خصایل دیگر مومن آن است که حرف  حساب و درست را از هرکسی بپذیرید زیرا این خصلت مومن است.

وی بر پاداش عشق و محبت به اهل بیت(ع) از سوی شیعیان اشاره کرد و گفت: این عشق که مایه سعادت است، باید همراه با عمل باشد که تواضع از جمله این خصایل نیکوست که هر محب اهل بیت(ع) باید به آن عمل کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha