جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 340931
۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
زیارت

حوزه/ همزمان با روز اربعین حسینی(ع) آیین قرائت زیارت اربعین در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در این مراسم گفت: نیکی ها و بدی های ما علاوه بر این که بر زندگی دنیا و آخرت ما تأثیرگذار است، بر دیگر موجودات نیز تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان بداند که اعمال او بر همه هستی تأثیرگذار است، نسبت به رفتار خود حساس تر می شود. ممکن است انسان ها گناهی انجام دهند و خداوند به وسیله این گناه خشکسالی در زمین ایجاد کند؛ در چنین شرایطی حتی حیوانات نیز تحت تأثیر گناهان انسان ها قرار می گیرند.

این سخنران در ادامه به آثار و پی آمدهای ظلم به مظلومان اشاره کرد و گفت: بر اساس روایات، ظلم به هر موجودی، امری پلید است که آثار سوء فراوانی دارد ولی در این میان، ظلم به کسی که غیر از خدا کسی را ندارد، آثار به مراتب بدتری در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این که همه موجودات از آثار گناهان ما، در مشقت می افتند، در کارهای نیک نیز این گونه است که عالم هستی از آثار و برکات اعمال شایسته انسان ها بهره مند می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اربعین برای امام حسین علیه السلام گفت: بر اساس روایتی از موسی کاظم، یکی از ویژگی های مؤمنان، خواندن زیارت اربعین است که نشان از اهمیت این روز در سیره معصومین علیهم السلام و مؤمنان معرفی کرد.

وی با  بیان اینکه آموزه های اسلامی توصیه های فراوانی نسبت به رعایت ادب دارد، افزود: بر اساس روایات، ادب حقیقی این است که هر کسی را که مشاهده می کنیم، او را از خود برتر و بهتر بدانیم، این موجب می شود انسان از تکبر و غرور رها یابد.

سخنران مراسم با اشاره به مقام شفاعت اهل بیت علیهم السلام در روز قیامت گفت: اگر انسان در این دنیا نسبت به اهل بیت علیهم الاسلام ارتباط نداشته باشد، در روز قیامت نیز این شفیعان را فراموش کرده و از شفاعت آنها بی بهره می ماند.

وی ادامه داد: انسان باید در دنیا اعمالی انجام دهد تا در روز قیامت بهانه ای برای شفاعت اهل بیت علیهم السلام داشته باشد. انسان باید خود را به محبت اهل بیت علیهم السلام نزدیک کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به مقام تربت امام حسین علیه السلام در قبولی نمازها گفت: سجده بر تربت امام حسین علیه السلام در معارف اسلامی توصیه های زیادی به آن شده است، این جای تأسف دارد که برخی مساجد نه تنها مهرهایی با تربت کربلا ندارند، بلکه به جای آن، سنگ می گذارند.

وی افزود: این در شرایطی است که بر اساس روایت معصوم، یکی از ویژگی های مؤمنان سجده کردن بر خاک، به ویژه پیشانی گذاشتن بر تربت کربلا است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha