سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
امام شوش

حوزه/ بروز ناهنجاری ها و فسادهای اجتماعی، سیاسی و به ویژه اقتصادی در جامعه، صرفا به دلیل فراموش کردن خدا در زندگی روزمره است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد امام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به دستاوردهای بیست و سومین اجلاسیه سراسری نماز، اظهار داشت: نشر فرهنگ و فریضه نماز در جامعه از ضرورت های غیر قابل انکار است.

امام جمعه شوش ادامه داد: از آنجایی که نماز نقطه اتصال بنده با خداوند متعال است، هر فرد مسلمانی به انجام آن نیاز دارد؛ چرا که امروزه مسایل مادی آنچنان در جهان توسعه یافته که زمینه سقوط هر انسانی مهیاست.

وی، تغدیه فکری بشر بر مبنای آموزه های ناب اسلامی را یکی از نیازهای اصلی بشر معاصر عنوان کرد و گفت: به یقین انسان ها اگر از چارچوب مادیات خارج شده و به سرچشمه اصلی متصل شوند، بیشتر مشکلات به ویژه مسائل اقتصادی آنها رفع خواهد شد؛ از این رو می توان گفت که تغدیه فکری بشر بر اساس اندیشه و آموزه های ناب اسلامی یکی از نیازهای اصلی بشر معاصر است که باید بخش عمده ای از آن به وسیله حوزه های علمیه تأمین شود.

این استاد حوزه، یکی از ابزارهای دشمن، علیه اسلام ناب محمدی را استفاده از نسخه جعلی اسلام دانست و تأکید کرد: امروز دشمن با راه اندازی گروه های تروریستی و وهابیت، در تلاش برای نابودی اسلام ناب است، بنابراین ما باید آموزه های ناب اسلام را به دنیا عرضه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین امام، بروز ناهنجاری های اجتماعی، سیاسی و به ویژه اقتصادی را ناشی از غفلت انسان ها از خدای متعال عنوان کرد و اظهار داشت: بروز این همه ناهنجاری در جامعه صرفا به دلیل فراموش کردن خدا در زندگی روز مره است و این مسأله به مراتب در خواص نفوذ بیشتری داشته و آن دسته از افرادی که صاحب منصب و موقعیتی هستند، بیش از دیگران در معرض هجمه های شیاطین قرار دارند؛ از این رو باید با توجه بیشتر به نماز و یاد خدا، با تهدیدهای دشمن مبارزه کرد.

امام جمعه شوش، همچنین خواستار برگزاری اجلاسیه نماز در دیگر کشورهای اسلامی شد و بیان داشت: به مسؤولان برگزاری اجلاسیه نماز پیشنهاد می کنم که با توجه به روح معنوی و استکبار ستیزی نماز، این اجلاسی به صورت بین الملی در سایر نقاط جهان نیز برگزار شود.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha