جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت

فعال دانشجویی افغانستان گفت: فاصله گرفتن ما از دین الهی ریشه همه مشکلات ماست؛ زمانی می توانیم انسانی زندگی کنیم که راه و رسم پیامبر اکرم(ع) را برگزینیم..

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جمشید اقبال، فعال دانشجویی افغانستان عصر امروز در کنفرانس وحدت اسلامی اظهارداشت: نباید اجازه دهیم که مسلمانان در رنج و مشکلات دست و پنجه نرم کنند؛ قضیه فلسطین مرتبط با همه جوانان اسلام است.

وی گفت: جوانان اساس زندگی و اساس امت هستند و تمام تمدن های تاریخی را نیز در رسیدن به نقاط اوج خود یاری کردند که تمدن  اسلامی نیز از ان جمله تمدن هاست.

اقبال خاطرنشان کرد: در همه حرکت های بزرگ جهان اسلام باید روی جوانان حساب بازکنیم؛ اسلام به جوانان اهمیت بسیاری می دهد و روی جوانان تاکید دارد؛ اسلام از تشکیل خانواده تا حضور جدی درهمه عرصه های اسلامی روی جوانان نظر دارد.

وی گفت: ناگفته نماند که یکی از مهمترین مشکلات امروز در جهان مشکلات خانواده ها است در حالی که اسلام برنامه مدونی در این حوزه ارایه  کرده است.

این فعال دانشجویی،  با بیان اینکه، اسلام نسل جوان را به فراگیری علم و دانش فراخوانده است؛ بیان داشت: اسلام نقش و تاثیر جوانان را در همه عرصه های زندگی اساسی می داند و روابط بین جوانان را بر مبنای توسعه اخوت و عدالت و بر ادری و همکاری بر محور اعتدال و تقوا بنا نهاده است.

اقبال گفت: باید نسل جوان کشور را روی محور دین و تمدن اسلامی تربیت کنیم تا نقش مهمی در تمدن سازی اسلامی ایجاد کنند؛ مشکلات امروز ما به خاطر این است که از سبک زندگی نبوی دور شده ایم.

وی اظهارکرد: فاصله گرفتن ما از دین الهی ریشه همه مشکلات ماست؛ زمانی می توانیم انسانی زندگی کنیم که راه و رسم پیامبر اکرم(ع) را برگزینیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha