جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انصاری شیرازی

حوزه/ مراسم بزرگداشت هفتمین شب ارتحال آیت الله انصاری شیرازی امشب با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی، حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیت الله گرامی، نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت رئیس جمهور، علما، اساتید و با حضور زائرین و مجاورین حضرت فاطمه معصومه(س) در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین تحریری در مراسم بزرگداشت این عالم ربانی گفت: نبی مکرم شخصیت والایی است که نمی توان شخصیت ارزشی ایشان را فهمید و جایگاه مادی آن حضرت را درک کرد.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص)  آنقدر خوشبو بود وقتی از مکانی عبور می کرد تا چند روز بوی عطر ایشان در آن مکان می پیچید و همگان بعد از چند روز می فهمیدند نبی مکرم از این مکان عبور کرده و همه این فضایل بیانگر کرامت و عظمت پیامبر گرامی اسلام می باشد.

این استاد اخلاق بیان داشت: پیامبر(ص) شخصیت با عظمتی بود که دین جامع را برای بشریت به ارمغان آورد و دین کامل که بالاترین دستورات را برای سعادت انسان ها بیان نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری در ادامه به شخصیت اخلاقی و اجتماعی مرحوم انصاری شیرازی اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله شیرازی از کسانی بود که همه مراحل معرفتی ولایتی توحیدی اخلاقی و طهارت نفس را دنبال کرد و لحظه ای از مقدسات دین عقب نشینی نکرد.

وی اظهار داشت: مرحوم آیت الله انصاری شیرازی در بعد فردی و اجتماعی و اخلاقی بهترین برخوردها را با انسان ها داشت و هیچ وقت بر سرس مقدسات اسلام و ولایت فقیه با دشمن کنار نیامد و تا آخر عمر دست از حمایت ولی فقیه بر نداشت.

این استاد حوزه اظهار داشت: آیت الله انصاری از شخصیت های اخلاقی عرفانی ناشناخته در میان جامعه و حوزویان بود و رهبر انقلاب این دسته انسان ها را به خوبی می شناخت و ارتباط علمی و معنوی با این افراد برقرار می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری  در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند، طایفه علم سه دسته اند، برخی به دنبال علم می روند تا به جهل برسند و برخی به دنبال علم می روند تا به خودفروشی به دنیا برسند و دسته سوم کسانی هستند که برای فهیمدن و فقیه شدن به دنیال علم می روند اشاره کرد و افزود: مرحوم آیت الله شیرازی جزء دسته سوم بود و این دسته افراد خصوصیاتی مانند عشق به خاندان اهل بیت(ع) روح لطیف و تعهد به نظام و انقلاب داشتند.

وی افزود: مرحوم آیت الله شیرازی از جمله شخصیت هایی بود که در زمان طاغوت از مرجعیت امام خمینی(ره) حمایت کرد و از طهارت روحی و معنوی و روح مبارزات عالی برخوردار بود.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری در پایان گفت: جامعه باید تلاش کند تا با سیره اخلاقی و عرفانی این گونه شخصیت های دینی آشنا شوند و هم چنین باید سیره این گونه شخصیت ها را در جامعه فرهنگ سازی کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha