جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انصاری شیرازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس و استاندار این استان، در پیام مشترکی، ارتحال عالم وارسته و استاد برجسته اخلاق و فلسفه آیت الله انصاری شیرازی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و سید محمد احمدی، استاندار فارس، با صدور پیام تسلیت مشترکی، تصریح کردند: آیت الله انصاری شیرازی عمر پر برکت خویش را در راه تبلیغ و ترویج فرهنگ انسان ساز اهل بیت(ع) و تربیت طلاب مکتب امام جعفرصادق(ع) صرف کرد.

متن پیام تسلیت در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء

خبر ارتحال فقید عالیقدر، عالم وارسته و استاد برجسته اخلاق و فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم آیت الله آقای حاج یحیی انصاری شیرازی قدس الله نفس الزکیه موجب تاسف و تالم گردید. ایشان که عمر پر برکت خویش را در راه تبلیغ و ترویج فرهنگ انسان ساز اهل بیت(ع) و تربیت طلاب مکتب امام جعفرصادق(ع) صرف نمود از جمله مبارزین انقلاب اسلامی بود که سالها رنج حبس و شکنجه و تبعید را در رژیم منحوس پهلوی متحمل شد. وی که به منظور تبیین شریعت حقه جعفری تلمّذ بزرگانی همچون حضرات آیات عظام آقایان امام خمینی (ره)، بروجردی(ره) و اراکی (ره)را داشت، به تهذیب نفس اهمیت وافری داده و آن را در رأس امور و مهمترین دغدغه خود می دانست.

وی سرانجام پس از سالها نشر معارف دینی ، تفقه در دین و تدریس فقه اهل بیت(ع) دعوت حق را لبیک و به دیدار حضرت معبود شتافت.

رحلت این عالم ربانی را به ساحت مقدس حضرت حجت ابن الحسن العسکری(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، حوزه های علمیه ، خانواده های مکرم ایشان و عموم مردم خصوصا مردم استان فارس و شهرستان داراب تسلیت عرض نموده از درگاه حضرت احدیت حشر با اولیاء الله و صالحین و غفران و رحمت الهی را برای آن فقید سعید مسآلت می نمائیم. والسلام

اسدالله ایمانی، نماینده مقام معظم رهبری درفارس و امام جمعه شیراز

سید محمد احمدی،استاندار فارس

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha