جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله ایمانی

مجلس خبرگان رهبری مسئولیتی سترگ به نام انتخاب رهبر را عهده دار است و قطعا انتخاب یک رئیس برای این مجلس ، در مقابل این امر چندان دشوار نبوده و نیازی به القائات رسانه ای ندارد.

آیت الله ایمانی، در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به در پیش رو بودن اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری ، در خصوص جایگاه این مجلس اظهارداشت:  مجلس خبرگان رهبری از مهم ترین مجموعه های نظام است که با راهنمایی های امام خمینی (ره) شکل گرفته  و مشروعیت و اهمیت آن در این است که عهده دار معرفی و نظارت بر فردی واجد صلاحیت از علم و تقوا به عنوان رهبری است .

نماینده مردم استان فارس در خبرگان رهبری، با بیان اینکه اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری هر دوسال یکبار برگزار می شود، ادامه داد: این اجلاسیه ها از جمله برنامه های معمول مجلس خبرگان است که در آن مسایل مربوط به این مجلس توسط اعضای آن که از علما و فضلا هستند، بررسی می شود .

وی اجلاسیه 19 اسفند را مدنظر قرار داد و گفت: در این اجلاسیه با توجه به ارتحال رئیس سابق این مجلس، آیت الله مهدوی کنی، لذا یکی از برنامه ها انتخاب رئیس جدید  برای این مجلس  ازسوی اعضا می باشد که قطعا این مهم از سوی نمایندگان خبرگان  بر اساس معیارهای الهی و حوزوی انجام خواهد شد.

امام جمعه شیراز، با انتقاد از برخی جریان سازی های رسانه ای در مورد بیان ویژگی های رئیس جدید این مجلس ، تصریح کرد: بیان اینگونه مطالب به نوعی تعیین تکلیف برای یکی از ارکان مهم نظام به خبرگان رهبری است که اصلا در شان این نهاد نیست.

وی با بیان اینکه هویت مجلس و اعضای خبرگان، از سیاسی بازی  به دور است، بیان داشت:  مجلس خبرگان با تمام نهادهای کشور متفاوت بوده و اعضای آن از علما و فضلایی هستندکه به عدالت و تقوا  شهره  بوده و به تمام مسایل کشور واقف هستندو این و القائات بیرونی تاثیری در یک مسئله درونی ندارد.

این استاد حوزه، با تاکید مجدد براینکه مجلس خبرگان هرگز تحت تاثیر القائات بیرونی قرار نمی گیرد، اذعان داشت:  مجلس خبرگان رهبری مسئولیتی سترگ به نام انتخاب رهبر را عهده دار است و قطعا انتخاب یک رئیس برای این مجلس ، در مقابل این امر، چندان دشوار نبوده و نیازی به دخالت های رسانه ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس،  به رسانه هایی که به این مسایل دامن می زنند، توصیه کرد بهتر است شناخت خود را از مجلس خبرگان بالا ببرند، زیرا آنها خیال می کنند این مجلس مانند سایر نهادهای کشور است که بر اساس جناح بندی ها حرکت نماید، لذا نباید به مسایلی که در شان آنها نیست دامن زده و به نوعی در جامعه التهاب ایجاد نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha