شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
12

نماینده ولی فقیه در استان فارس از افزایش ارتباطات حوزه علمیه این استان با مراکز دینی دنیا خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، آیت الله ایمانی در دیدار با  آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب کشور،با اشاره به وضعیت حوزه علمیه استان اظهارداشت: در حال حاضر حدود 800 طلبه در استان مشغول تحصیل اند که از این تعداد 120 نفر طلبه فارغ التحصیل دانشگاهی هستند که در پایه های 1 تا 4 مشغول تحصیل می باشند.

وی با اشاره به اینکه بخاطر فاصله مرکز این استان تا قم، با مشکل کمبود مدرّس مواجه ایم گفت: حدود 80 نفر طلبه را به عنوان استاد تربیت کرده ایم تا به عنوان استاد  از وجودشان استفاده نماییم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این افراد از بین نخبگان حوزه ها و پس از برگزاری امتحان و مصاحبه حضوری انتخاب می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کاهش مدت تحصیل سطح یک از 6 سال به 4سال و نیم اشاره کرد و افزود: با حفظ همه موازین حوزه علمیه قم، دوره سطح یک در چهارسال و نیم برگزار می شود و حتی برنامه های جانبی مانند حفظ قرآن و آموزش زبانهای عربی و انگلیسی نیز در برنامه طلاب گنجانده شده است.

این استاد حوزه علمیه، روابط بین الملل را از دیگر مواردی دانست که در مدارس  در حال گسترش است، گفت: در مراسم روز اربعین همه طلاب با پای پیاده به عراق رفتند و با علمای سرشناس و مراجع عراق ارتباط گرفتند از آنها در جهت حضور در شیراز دعوت کردند.

آیت الله ایمانی افزود: همچنین با کشورهای هند، پاکستان و جنوب خلیج فارس در حال ارتباط گیری هستند و دیدگاه این است که محصور به شهر و کشور خود نباشیم و با همه جهان اسلام ارتباط برقرار کنیم.

امام جمعه شیراز  در همین زمینه پیشنهاد کرد تا در طول تابستان اردویی با حضور طلاب غیرایرانی مقیم قم  در این استان برگزار گردد تا آنها از نزدیک هم با شیراز و اماکن مقدس و مذهبی، سومین حرم اهل بیت علیهم السلام آشنا شده و هم از نزدیک با نخبگان حوزوی این شهر دیدار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha