چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 346234
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
1

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادق آل محمد(ص) فسا از تحصیل 80 طلبه در این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام حسین خباز کاشانی، مدیر مدرسه علمیه صادق آل محمد(ص) شهرستان فسا در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس، گفت: مدرسه علمیه صادق آل محمد(ص) فسا از سال 1386، در منزلی استیجاری با تعداد 20نفر طلبه توسط حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه فارس، افتتاح و آغاز به کار کرد .

مدیر مدرسه علمیه صادق آل محمد(ص) گفت: با تلاش خیرین استان برای گسترش این مدرسه، در زمین اطراف مصلای شهر به تملک مدرسه در آمده و لذا سال 1387 کلنگ زنی آن انجام و سپس در سال 1388، فاز اداری و آموزشی آن به بهره برداری رسید.

وی افزود: در این ساختمان تعداد 30 حجره سی متری در دو طبقه بنا شده و برای تأمین مخارج جاری حوزه تعداد 11 باب مغازه نیز ساخته شده است.

حجت الاسلام حسین خباز کاشانی،گفت: در حال حاضر تعداد 80 نفر طلبه در سطوح یک الی پنج در این مدرسه در حال تحصیل می باشند.

وی تعداد اساتید این حوزه را 19 نفر اعلام و با اشاره به افتخارات کسب شده توسط طلاب این مدرسه  تصریح کرد: در سال 1386 از نظر آزمون ارزیابی در سراسر کشور، یکی از طلاب این مدرسه به عنوان نفر اول این ارزیابی انتخاب شد.

این استاد حوزه علمیه فارس، با اشاره به برنامه های اجرایی این مدرسه، اظهار کرد: همه روزه بعد از نماز صبح برنامه ورزش صبحگاهی، مطالعه و مباحثه برگزار می گردد.

وی افزود: به صورت هفتگی نیز در چهارشنبه شب ها نشست صمیمی طلاب و خانواده های محترم آنها با موسس حوزه حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه صادق آل محمد(ص)، از ساخت یک مسجد به نام خاتم الاوصیاء(عج) در این مدرسه خبر داد و گفت: در این مسجد برنامه نماز در 3 وعده، برپایی مراسم اعیاد و عزاداری های ائمه(ع) و برگزاری کلاس های اخلاقی و ادعیه های منتخب از مفاتیح الجنان، با حضور طلاب و عموم مردم برگزار می شود.

وی به استقبال خوب مردم شهرستان فسا از این مدرسه  اشاره کرد و گفت: در آینده بسیار نزدیک نیز در این  شهرستان مکانی  برای برگزاری کلاس نهج البلاغه، قرآن و اخلاق عمومی راه اندازی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ح.ق IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    سلام یه متن نوشتم با موضوع(امیدوارم مسئولی در شهرستان باشد که بتواند این مشکلات را حل نماید ) خواهش می کنم تشریف بیارید و نظر ارزشمندتون رو مرقوم بفرمایید . www.gvbg.blogsky.com