جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله ایمانی

حوزه/در سایه اتحاد امت اسلامی هیچ ابرقدرتی نخواهد توانست قد علم کرده و به اسلام توهین نماید، لذا همه گروهها و مذاهب باید به مشترکات تکیه کرده و از اختلافات پرهیز نمایند..

 آیت الله اسدالله ایمانی، در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری «حوزه» با  اشاره به اهمیت اتحاد امت اسلامی در شرایط کنونی  اظهارداشت: یکی از مواردی که بارها در آیات و روایات ما به آن تاکید شده است بحث وحدت است؛ این امر به قدری مهم است که امروز هم در صدر مسایل جهان اسلام بوده و  مراجع و بزرگان دینی ما بر وجود آن تاکید فراوان دارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، با بیان اینکه یکی از مصادیق وحدت و رحمت الهی ، وحدت است، افزود:  وحدت از مباحثی است که موجب رحمت الهی شده  و عدم وجود آن یا همان تفرقه از موضوعاتی است که در منابع دینی ما به عنوان عذاب بزرگ یاد شده است.

امام جمعه شیراز، با تاکید بر اهتمام همه جهان اسلام بر وحدت، ابرازداشت: هفته وحدت بهترین فرصت برای ایجاد همدلی بیشتر بین مسلمانان بوده و همه باید هوشیار باشیم که فریب دسیسه های دشمنان را نخوریم.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه در سایه اتحاد امت اسلامی هیچ ابرقدرتی نخواهد توانست قد علم کرده و به اسلام توهین نماید، لذا همه گروهها و مذاهب باید به مشترکات تکیه کرده و از اختلافات پرهیز نمایند.

این استاد حوزه، با هشدار در خصوص حرکات های افراطی گفت: امروز متاسفانه استعمار پیرانگلیس با سیاست«تفرقه بیانداز و حکومت کن» به داخل مسلمانان نفوذ کرده و با شناسایی افراد تندرو چه در میان اهل سنت و چه درمیان شیعه ، اقدام به ایجاد تفرقه کرده است ؛ قسمت بد ماجرا آنجا است که دفتر این گروههای تندرو هر دو  در لندن مستقر بوده  از یکجا بودجه دریافت می کنند و این درد بزرگی است که جهان اسلام به آن گرفتار شده است.

انتهای پیام313/18

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha