یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام قاسم الهی صدر

مدير مدرسه علمیه شهيد دستغيب شیراز گفت: امروز طلاب باید با تبعیت از ولایت فقیه در مسیر پیشرفت گام بردارند.

مدير مدرسه علميه شهيد دستغيب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به اقدامات انجام شده در این مدرسه ، گفت: برای ارتقاء كمي وكيفي آموزش پژوهش و مسائل فرهنگی طلاب نسبت به مسائل شرع برپايي درس اخلاق و همچنين فضا سازي مدرسه كه از سال 85 شروع شده و تعميرات و مقاوم سازي مدرسه وتاسيس كلاس و قرائت خانه تاکنون فعالیت های خوبی انجام شده است.

وي افزود: رمز موفقيت حوزه هاي علميه اين است كه طلاب با علما و مراجع آشنا شوند و نبايد اجازه دهند بي اعتقادي وبي ديني در حوزه ها رواج پيدا کرده وگفته هاي امام خميني (ره) كمرنگ شود؛ بلکه بايد از زندگي علماي گذشته درس بگيرند.

حجت الاسلام قاسم الهي صدر بیان داشت: يكي از راه‌هاي جذب طلبه در اين حوزه علميه، خود طلاب بوده اند كه خوشبختانه با تبليغات خوب در شهرستان وارد حوزه شده اند

این استاد حوزه شیراز، بيان كرد:  خوشبختانه این مدرسه توانسته با اقدامات خود، طلاب نخبه، موفق و جوانی را پرورش دهد  كه در  زمينه حفظ قرآن ، موضوعات علمي وپژوهشي فعال بوده و تدريس نيز مي‌كنند.

وي ولایت پذیری را مهم ترین شاخصه طلاب عنوان کرد و  گفت: مهمترين رسالت طلبه در شرایط  کنونی، اين است كه در بحث تهذيب نفس ابتدا از خود شروع كرده، سپس آن را در اجتماع ترويج دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha