شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رحیمی صادق

مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: آثار و کتب به جا مانده از علما و بزرگانی همچون آیت الله انصاری شیرازی(ره) آثار گرانبهایی است که غفلت از آن می‌تواند جامعه ما را با ضرر و خسران روبرو کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با ابراز تاسف و تسلیت به مناسبت ارتحال مرحوم آیت الله انصاری شیرازی اظهار داشت: ایشان فقیهی دانشمند، عالمی وارسته ، استاد اخلاق و از چهره های معتقد به انقلاب و رهبریت امام (ره)  بوده اند و بعد از امام به مقام معظم رهبری با کمال ارادت عشق می‌ورزید ،  لذا از این جهات ایشان از انقلابیون کهنه کار و معتقد به ولایت فقیه به شمار می رفتند.

 مدیر حوزه علمیه استان فارس، گفت: زهد و تقوا و مرتبه بالای علمی و معرفتی از ویژگی‌های ایشان بود و با وجود اینکه می‌توانستند بهره‌های گوناگونی از انقلاب داشته باشند اما حاضر نشد منزل قدیمی خودشان را تغییر بدهند؛ اساساً ایشان بزرگ مردی هستند که نمی خواستند مطرح بشوندو به همین دلیل ایشان همیشه مورد توجه خاص و عام از جمله  حضرت امام (ره) و دیگر مراجع وعلما بودند.

وی،با اشاره به خدمات این عالم ربانی به استان فارس اظهارداشت: نام بزرگان،‌ علما و مراجع دینی، مذهبی و فرهنگی همچون مرحوم آیت الله انصاری شیرازی(ره) به استان ما هویت بخشیده و عدم وجود چنین وزنه‌های فرهنگی موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر می‌شود.

 به گفته وی، با معرفی شخصیت و آثار به جا مانده از این فقیه دانشمند و استاد اخلاق به نسل‌های جدید به خصوص گروه‌های سنی پایه می‌توان جامعه را از بسیاری خطرات فرهنگی مصون داشت.

عضو شورای مدیریت حوزه استان فارس، مطرح کرد: آثار و کتب به جا مانده از علما و بزرگانی همچون آیت الله انصاری شیرازی(ره) آثار گرانبهایی است که غفلت از آن می‌تواند جامعه ما را با ضرر و خسران روبرو کند، برای این امر لازم است دبیرخانه‌ای به این منظور راه‌اندازی شود تا توصیه ها و رهنمودهای اخلاقی ایشان و چهره های برجسته را جمع‌آوری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha