جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عاملی اردبیل

حوزه/ نمایده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: زمانی که امکان دسترسی ما به امام معصوم وجود نداشته باشد، عالم دین باید از این معارف بلند و حقه، دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عاملی در گردهمایی طلاب و فضلای اردبیلی مقیم حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: برای این که در روز قیامت و پیشگاه خداوند سرافکنده نباشیم، باید زندگی سالمی داشته باشیم و با پشتوانه عملی و اعمال نیک زیاد، دنیا را ترک کنیم.

وی با بیان این که مرگ سراغ همه انسان ها خواهد آمد، تصریح کرد: برای این که بتوانیم با اعمال صالح فراوان دنیا را ترک کنیم، باید نسبت به وظیفه خود در دنیا آگاه باشیم و به آن عمل نماییم.

نماینده ولی فقیه در اردبیل به نقش علم و عالم در جامعه اشاره کرد و گفت: آموزه های دینی و اسلامی، جامعه بدون علم و عالم را مذمت کرده است و جایگاه خاصی برای افرادی که به دنبال علم می روند، قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی یکی از مهمترین وظایف عالمان را پرورش احساسات دینی، به ویژه احساسات جمعی معرفی کرد و گفت: کسی که خود را شیعه می داند، بداند که بالاترین آموزه های دینی و علمی در اختیار تشیع است؛ باید با استفاده از آن معارف جهان را در مسیر تکامل قرار دهند.

وی شیعه را دین عقلانیت معرفی کرد و گفت: زمانی که امکان دسترسی ما به امام  معصوم(ع) وجود نداشته باشد،  عالم دین باید از این معارف بلند و حقه، دفاع کند. اگر روحانیت به نقش خود به درستی عمل کند، مردم نسبت به حفظ دین و ارزش های دینی علاقه مند می شوند.

امام جمعه اردبیل افزود: این که خداوند در قرآن کریم علما را در کنار خود قرار داده، نشان از جایگاه علم است؛ چراکه اگر علم نباشد، دشمنان دین، معارف دینی و اخلاق را به غارت می برند و جامعه را به جهالت می کشانند. امروزه دشمنان اسلام تلاش می‌کنند که بی بند و باری و بی غیرتی را در جامعه ترویج دهند و این عالم دینی است که می تواند در برابر آنها بایستد.

وی با بیان این که امروزه شیعه در عرصه های مختلف در معرض تهدید است، افزود: از جمله این هجمه ها، هجمه بر اعتقادات است که ترویج مسیحیت، عرفان های نوظهور، وهابیت، بهائیت، مکاتب کاذب و...، از جمله این هجمه هاست که در صورت بی توجهی، آسیب های خطرناکی، مذهب اهل بیت علیهم السلام و حتی جامعه اسلامی را تهدید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی به وظیفه روحانیت در عرصه معرفتی اشاره کرد و گفت: از جمله عرصه های ضروری برای توجه به باورهای اعتقادی،  جامعه دانش آموزی است که نسل آینده ما را تشکیل می دهند و با توجه به آماده بودن دل های آنها برای کاشت معارف ناب دینی، فرصتی را در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: البته دشمن نیز برای این قشر از جامعه برنامه ریزی های زیادی کرده است که در صورت بی توجهی ما، آسیب های زیادی در این عرصه بر ما وارد خواهد شد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha