پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کلاس درس

حوزه/ نماینده طلاب استان اردبیل در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: باید پرسش هایی که از سوی دانش آموزان به مبلغان ارائه می شود، به صورت جامع پاسخ داده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام رادفرد در  گردهمایی طلاب و فضلای اردبیلی مقیم حوزه قم که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، بیان داشت: هفتمین دوره نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از فروردین ماه سال جاری کار خود را آغاز کرد و در این دوره، تا کنون پنج مجمع نمایندگان طلاب استان اردبیل مقیم قم برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست مجمع طلاب و فضلای استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در اردبیل و استاندار این استان گفت: در این جلسه 12 طرح از سوی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مطرح شد که به صورت برنامه ریزی و ساماندهی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: جلسه دوم با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، مدیر کل تبلیغات اسلامی و مدیر حوزه علمیه استان اردبیل در خردادماه سال جاری برگزار شد که طلاب در این جلسه صمیمی نیازها و دغدغه های خود را مطرح کرده و مسئولان مربوطه به پرسش ها نیز پاسخ دادند.

وی افزود: سومین مجمع طلاب و فضلای استان اردبیل در آستانه محرم الحرام با موضوع مخاطب شناسی با حضور حجت الاسلام والمسلمین عابدیان برگزار شد. جلسه چهارم نیز با حضور حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در دفتر معظم له برگزارگردید.

وی با اشاره به تشکیل دو گروه تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در هر یک از این دو گروه، ظرفیت پذیرش 40 نفر از طلاب و فضلای حوزه برای اعزام تبلیغی به استان اردبیل وجود دارد.

وی با اشاره به تربیت طلاب و فضلای اردبیلی در عرصه مشاوره و آشنایی با علوم تربیتی برای حضور در نهاد ها و مراکز مورد نیاز گفت: در این راستا با اساتید و فضلای حوزه علمیه جلساتی برگزار شد و تصمیم گرفته شد تا واحد هایی که در راستای ترویج مباحث تربیتی در کارگاه های تخصصی، به طلاب آموزش داده شود.

وی ادامه داد: تأمین هزینه تشکیل کارگاه های آموزشی و فراهم آوردن شرایط و زمینه کافی برای حضور دانش آموختگان این دوره ها در استان از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به تلاش مجمع طلاب و فضلای استان اردبیل در راستای راه اندازی پرسمان دانش آموزی در استان اردبیل با همکاری مؤسسه کوثر نور گفت: باید پرسش هایی که از سوی دانش آموزان به مبلغان ارائه می شود، به صورت جامع پاسخ داده شده و در میان دانش آموزان دیگر گسترش یابد.

وی تصریح کرد: همانطور که دفتر مقام معظم رهبری در عرصه تشکیل پرسمان دانشجویی ورود یافته و اقدامات ارزشمندی در این عرصه انجام داده است، در عرصه دانش آموزی نیز این احساس وجود دارد که با پاسخگویی به پرسش های دانش آموزی، نیازهای معرفتی و دینی و شبهات موجود در این عرصه را در سنین کودکی و نوجوانی پاسخ داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس آمار وزارت کشور، 60 درصد زنان در عرصه عفاف و حجاب آسیب پذیرند و از سوی دیگر بر اساس برخی آمار دیگر، توجه مردم به مسائل معرفتی و مذهبی نسبت به گذشته کم رنگ تر شده است؛ حال در چنین شرایطی باید دید برنامه ای مدون در این عرصه در استان اردبیل طرح ریزی شده است؟

وی افزود: اگر چنین برنامه و طرحی در راستای جلوگیری از آسیب ها در این عرصه وجود دارد، باید دید جایگاه حوزه و روحانیت و استفاده از ظرفیت حوزه در این عرصه چه اندازه در نظر گرفته شده است؟!

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha