جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوروزی اردبیل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: اگر بخواهیم نیازهای فرهنگی استان را در آینده تأمین کرده باشیم، باید روی مدارس علمیه سرمایه گذاری کنیم و آنها را متناسب با نیازهای جامعه تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام نوروزی، در  گردهمایی طلاب و فضلای اردبیلی مقیم حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، گفت: حوزه علمیه اردبیل، در حال حاضر پذیرای 700 طلبه برادر است، 65 استاد نیز در این مدرسه به تدریس اشتغال دارند.

وی ادامه داد: امروزه تمامی پایه های تحصیلی سطح 1، 2، 3 و سطح خارج در حوزه علمیه اردبیل تدریس می شود. همچنین از نظر علمی نیز طلاب حوزه علمیه این استان در شرایط مطلوبی قرار دارند که بیش از 90درصد طلاب سطح 2 به سطح 3 حوزه راه می یابند.

مدیر حوزه علمیه اردبیل به حضور بیش از 100 طلبه معمم در اردبیل اشاره کرد و گفت: حضور این تعداد روحانی معمم موجب شده که مشکل تأمین روحانی مساجد تا اندازه زیادی برطرف شود و در مساجد این شهر نماز جماعت به صورت منظم برپا می باشد.

وی افزود: 72 روحانی طرح هجرت در استان اردبیل حضور دارند که امور تبلیغی استان را عهده دار هستند؛ در حال حاضر در مدارس شبانه روزی، مدارس امین و مدارس تیزهوشان استان، مبلغان حضور دارند و نیازهای تبلیغی و معرفتی دانش آموزان و اولیا را تأمین می سازند.

حجت الاسلام نوروزی درباره استقبال مدارس آموزش و پرورش استان از حضور روحانیون و مبلغان و نظارت حوزه بر فعالیت های علمی و فرهنگی آن گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان حاضر است تا فعالیت تمامی مدارس تیزهوشان را زیر نظر حوزه علمیه قرار دهد.

وی افزود: اگر بخواهیم نیازهای فرهنگی استان را در آینده تأمین کرده باشیم، باید بر روی مدارس علمیه سرمایه گذاری کنیم و آنها را با مسائل دینی تربیت سازیم.

وی با اشاره به ترویج مسائل غیر دینی و تهاجمات فرهنگی در میان دانش آموزان گفت: امروزه دانش آموزان نسبت به مسائل جنسی با آموزه های مختلفی روبرو هستند که لازم است حوزه در این عرصه وارد شده و با تکیه بر تعالیم دینی و فرهنگ اسلامی از به وجود آمدن انحراف در این عرصه جلوگیری نماید.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل  خاطرنشان کرد: لازم است روحانیون و مبلغانی که در عرصه فعالیت های تبلیغی تجربیات کافی را به دست آورده و نسبت به امور تربیتی دانش آموزان آگاه هستند، در این عرصه ورود یابند و نسل آینده را از آسیب های بزرگ اعتقادی و فرهنگی حفظ کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha