جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمودی

حوزه/ عضو هیئت رییسه پارلمان عراق: مردم عراق به واسطه انتفاضه شعبانیه علیه صدام، دو دهه از جهان عرب جلوتر هستند

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ همم حمودی عضو هیئت رییسه پارلمان عراق در سخنانی در پارلمان عراق به مناسبت انتفاضه شعبانیه گفت: حزب بعث صدامی در واقع یک حزب مردمی نبود بلکه یک حزب سلطه گر بود و حاکمان بغداد به مردم فکر نمی کردند بلکه به استمرار سلطه خود می اندیشیدند و فقط از طریق در اختیار گرفتن رسانه ها و صرف اموال و خرید انسان ها این گونه وانمود می کردند که به مردم خدمت می کنند.

شیخ حمودی گفت: تمام مردم عراق از تمام استان ها در انتفاضه شعبانیه شرکت داشتند و این انتفاضه دست سلطه گران را برملا کرد و روشن شد که حزب بعث حزب استبداد و سلب آزادی است.

وی افزود: بهار ما در واقع از انتفاضه شعبانیه آغاز شد و هیچ کشوری هم از آن حمایت نکرد بلکه همه علیه ما موضع گیری کردند و حتی برخی کشورهای ائتلاف بین الملل نیز به صدام برای حمله و قلع و قمع این انتفاضه به صدام چراغ سبز نشان دادند و اینها واقعیت هایی است که نباید از آنها غافل شویم.

این نماینده پارلمان عراق گفت: مردم عراق ثابت کردند که ویژگی بارز آنها حس استقلال طلبی و عدم کرنش آنها در برابر ظالمان است و انتفاضه آنها یک انتفاضه مردمی علیه سلطان ظالم بود. وی تاکید کرد که اولین ملتی که در دهه نود قرن گذشته قیام کرد، ملت عراق بود و این ملت اکنون دو دهه از جهان عرب جلوتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha