چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام قندی

حوزه/ معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران، هفتم اسفند در شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین  محمدتقی قندی با اعلام این خبر گفت: در روز ششم اسفندماه مرحله کشوری مسابقات قرآنی در رشته‌های ترجمه و مفاهیم، تفسیر، حفظ موضوعی، حفظ ترتیبی و قرائت برگزار می‌شود و برگزیدگان این مسابقات در جشنواره قرآن کریم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه 155 نفر از طلاب، واجد شرایط شرکت در مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم هستند‏، ادامه داد: طلاب در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان نیز در کنار نفرات برتر رشته‌های هنری و ادبی شامل 18 نفر (12 نفر در رشته هنری و 6 نفر در رشته ادبی) مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در مراحل مدرسه‌ای و استانی حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: سئوالات مرحله کشوری این مسابقات به صورت چندگزینه‌ای و تشریحی خواهد بود.

وی با اشاره به شرکت حدود 8 هزار و 600 نفر از طلاب در مرحله مدرسه‌ای این مسابقات یادآور شد: از میان این تعداد هزار و 500 نفر با کسب 85 درصد امتیاز به مرحله استانی راه یافتند و از آن میان 155 نفر با توجه به ظرفیت جشنواره و امتیاز عمومی شرکت‌کنندگان به مرحله کشوری دعوت شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  قندی با بیان اینکه در هر رشته از مسابقات قرآنی شش تا هشت نفر بسته به امتیازات اکتسابی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، گفت: در مجموع با احتساب نفرات برتر رشته‌های ادبی و هنری، حدود 60 نفر در اختتامیه جشنواره قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

وی یادآور شد: مراسم اختتامیه جشنواره قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران از ساعت 8 تا 12 هفتم اسفند در محل مجتمع فرهنگی-آموزشی حضرت نرجس‌خاتون در کنار مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha