جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله آملی لاریجانی

حوزه/ رییس قوه قضائیه گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی سعی دارند تا حقوق بشر اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند، ولی غافل از آنکه مردم با بصیرت ایران، در مقابل تمام این توطئه ها هوشیار هستند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،آیت الله آملی لاریجانی، امروز، در کنگره "فخر نور" ویژه بزرگداشت شهیدان رحیمی، با اشاره به نقش روحانیت در دفاع از کیان اسلامی اظهارداشت: روحانیت در طول تاریخ در بصریت افزایی و به حرکت در آوردن توده های مردمی نقش مهمی داشته و بعد از انقلاب نیز در تثبیت انقلاب و استمرار آن وظیفه خطیر خود را به خوبی انجام داده‌ است.

وی با اشاره به این که امروز وارث نظامی هستیم که در هیچ کجای دنیا نمونه آن یافت نمی شود افزود: روحانیت امروز باید با تحصیل و استخراج معارف دینی و تبلیغ درست آنها ، مسئولیت خود را به درستی در پیشگاه حضرت حق انجام دهند.

رییس قوه قضائیه بیان داشت: روحانیت و حوزه های علمیه همیشه از جایگاه ممتازی در تاریخ برخوردار بوده اند به گونه ای که حوزه های علمیه چهره های نابی را تحویل اسلام و انقلاب نموده اند که از پرچم داران مبارزه با کفر بوده اند.

آیت الله آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: امروز، روحانیت، علمای دین و مجاهدان حق با تلاش  و مجاهدت از درخت انقلابی که با خون شهدا آبیاری شده است پاسداری می کنند و همه این ها تنها در مسیر معنویت تحقق می یابد.

به گفته وی ، امروز روحانیت باید در مقام عمل به پیاده شدن حقایق اسلام و استمرار انقلاب انقلاب و حکومت الهی که بر پایه خون شهدا و پیروی از ولی فقیه شکل گرفته همت نمایند.

رییس قوه قضائیه خاطر نشان کرد: عزت و استقلال امروز ایران اسلامی به بصیرت مردم وابسته است و خون شهداء بزرگترین سرمایه و گوهری است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

آیت الله لاریجانی افزود: روحانیت باید با استخراج معارف الهی و بیان آن به زبان روز پاسخگوی نسل پرسشگر و شبهات جوانان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام از گسترش اسلام، هراس و واهمه دارند، بیان داشت:  دشمنان با پدید آوردن گروهک تروریستی و مخالف با عقاید اسلام سعی در مشوه جلوه دادن چهره اسلامی دارند؛ لذا همین موضوع وظیفه روحانیون را برای تبلیغ دوچندان کرده است.

رییس قوه قضائیه با اشاره به این که امروز دشمنان انقلاب سعی دارند اینگونه جلوه کنند که قواعد حکومت اسلامی طبق حقوق بشر پیاده نشده و از این طریق به اسلام خدشه وارد کنند، گفت: این موضوع و دخالت را در نحوه رسیدگی به پرونده های سران فقته 88 مشاهده می کنیم؛ در صورتیکه رسیدگی به این جریان ها مطابق با حقوق بشر و قوانین اسلامی است.

آیت الله لاریجانی، در پایان با تاکید بر هوشیاری مردم یادآورشد: مردم بصیر، آگاه و انقلابی ما با ایستادگی در برابر توطئه های شوم دشمنان، وظیفه خود که همان بصیرت است را انجام می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha