شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله نورمفیدی

بحث ولایت فقیه با شرایطی که مشخص کرده‌اند، یکی از الگوهای بی بدیل در جهان است. این الگوی مترقی باید با زبان روز دنیا عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از گرگان،:حجت الاسلام محامی، رئیس مجتمع علوم و مطالعات اسلامی گرگان به همراه معاونین و مدیران نمایندگی المصطفی واحد گرگان با آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله نورمفیدی در این دیدار ضمن تأکید بر فعال سازی هرچه بیشتر مراکزی چون المصطفی در استان‌هایی که تنوع مذهبی دارند، ابراز داشت: در سفر به کشورهای همسایه، اشتیاق روز افزون تشنگان معارف ناب الهی به تحصیل در ایران را مشاهده نمودم؛ زمینه بسیار خوب و مساعدی برای فعالیت جامعه المصطفی در گستره جهانی وجود دارد.

وی با بیان این که در امور آموزشی نباید به دین ومذهب افراد کاری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بهترین راه تقریب، همین سبک آموزشی می باشد که جامعه المصطفی پیش گرفته است. باید علماء و اندیشمندان با مبانی مذاهب یکدیگر به خوبی آشنا شوند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: کاری که امروز المصطفی با برگزاری دوره اجتهاد در مجتمع آموزش عالی فقه، پیگیری می کند، کار بسیار مهم و ارزشمندی است و نیاز به تقویت و توسعه دارد؛ باید با اتقان بیشتری مشکلات و معضلات جهان کنونی را مرتفع کنیم.

امام جمعه گرگان با تأکید بر این که باید منابع دینی را با نگاه به قالب های آموزشی مرسوم در جهان و با الگویی زیبا به جهانیان ارائه کنیم، اظهار داشت: بحث ولایت فقیه با آن شرایطی که مشخص کرده‌اند، یکی از الگوهای بی بدیل در جهان است. این الگوی مترقی باید با زبان روز دنیا عرضه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha