یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله نورمفیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: وحدت و تقریب، با سخن، شعار و تشکیل جلسات مختلف محقق نخواهد شد، بلکه به راهکار، مبانی و اصول عملی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه دوره جدید فعالیت مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی المصطفی گرگان، با اشاره به ضرورت وحدت امت اسلامی، اظهار داشت: وحدت و تقریب مسئله جدیدی نیست، بلکه در تاریخ اسلامی این مسئله همیشه از ناحیه دلسوزان، آگاهان و بزرگان و علمای فرق مطرح بوده که نشانگر اهمیت آن است، البته امروز حرکت به این سمت، ضرورت بیشتری یافته است.

امام جمعه گرگان ادامه داد: ما باید وحدت و تقریب را به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی تلقی کنیم، چرا که اتفاقات بسیاری علیه اسلام در حال وقوع است و این مسئله، تکلیف امروز ما را مضاعف تر کرده است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: امروز دشمنان دست به دست هم داده ریشه اسلام را برکَنند؛ بنابراین ما مسلمانان باید با وحدت و انسجام در مقابل آنچه که علیه همه ما طراحی شده، بایستیم.

آیت الله نور مفیدی خاطرنشان ساخت: امروز استکبار جهانی و دشمنان، صف واحد تشکیل داده و در مقابل اسلام ایستاده اند، پس باید با این تهاجم مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تأکید کرد: وحدت و تقریب با سخن، شعار و تشکیل جلسات مختلف محقق نخواهد شد، بلکه به راهکار، مبانی و اصولی نیاز دارد که باید مورد توجه تمام مسلمانان قرار گیرد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: هدف مسلمانان در تحصیل رضای خداوند متعال مشترک می باشد، براین اساس وحدت، ضروری و لازم است.

وی با تأکید بر این که شیعه و سنی باید یکدیگر را بپذیرند، بیان داشت: پذیرش به این معناست که هر دو طرف معتقد باشند که معتقدات، احکام شرعی، مباحث کلامی، تفسیری و ... شیعه و سنی بر مبناو ملاک و معیار خاصی قرار داشته و مسلمانان بی ریشه نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر ضرورت دوری از تفرقه و اختلاف افکنی، ادامه داد: مسیحیت هم دارای فرق گوناگونی است؛ اما هیچ وقت اختلافی در بیرون نداشته و فقط برای ما دام پهن می کنند.

آیت الله نور مفیدی در پایان، با تأکید بر لزوم احترام متقابل بین تشیع و اهل سنت، ابراز داشت: احترام متقابل، رضایت خدا را در پی داشته و با این کار به تکلیف شرعی خود نیز عمل کرده ایم.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha