یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت‌الله نورمفیدی

عالم باید دقیق باشد و در برخورد با مسائل سطحی نگر نباشد، طلبه همچنین باید نقد پذیر باشد و حرف های خودش را نقد کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان،آیت الله نورمفیدی در مراسم افتتاحیه اردوی علمی آموزشی طلاب کشور که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد، طی سخنانی اظهارداشت: مسئولیتی که از لحاظ علمی بر دوش حوزه های علمیه قرار دارد بیش از دانشگاه است زیرا حوزه ها محل پرورش عالمان دینی هستند و باید به نکات علمی بیش از هرچیز توجه کنند.

وی افزود: شرایط آموزش در حوزه به مراتب سخت تر از دانشگاه است و این یک مزیت است، چرا که انسان در سختی ها کامل می‌شود و کسانی که در ناز و نعمت پرورش یافتند انسان‌های کاملی نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: بنا به فرمایشات ائمه اطهار (ع) عالم کسی است که قدر، منزلت و جایگاه خود را بشناسد، طلاب ما باید جایگاه خود را بدانند، باید بدانند چرا وارد حوزه شده اند، آنها در آینده رهبران فکری و دینی جامعه اند و باید قدر خود را بدانند.

وی در پایان با اشاره به احادیث مختلف از ائمه اطهار (ع) در باب خصوصیات عالم گفت: عالم باید دقیق باشد و در برخورد با مسائل سطحی نگر نباشد، طلبه همچنین باید  نقد پذیر باشد و حرف های خودش را نقد کند".

این استاد حوزه، با تاکید براینکه آنچه از علم مهم تر است ایمان و ارتباط با خداست، خاطرنشان ساخت: اگر این ارتباط نباشد علم هیچ فایده ای نخواهد داشت، علم وقتی موثر خواهد بود که ثمره اش بندگی خدا و اخلاص عمل باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha