شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: امروز دنیا به دهکده‌ای جهانی تبدیل شده است که در این دهکده، مخاطب حوزه علمیه تمام جهان است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در نشست طلاب استان گلستان که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: امروز هر فکر و اندیشه ای که در حوزه مطرح می شود، در تمامی جهان منتشر می شود، بنابراین، باید این فرصت را غنیمت شمرده و جهانیان را با مکتب اهل بیت(ع) آشنا سازیم.

وی افزود: در شرایطی که دشمن به دنبال انحصار طلبی است و برای این کار اسلام و  تشیع را مهم ترین مانع بر سر راه خود می بیند، اقداماتی چون رواج افکار انحرافی و ایجاد شبهات جدید در دستور کار خود قرار داده است اگر بخواهیم در برابر این اقدامات مقابله نماییم، باید این شبهات را شناسایی و به آنها پاسخ دهیم.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: منابعی که امروز در اختیار مسلمانان و به ویژه شیعیان است، می تواند بهترین پاسخ به این نیازها باشد.

وی طلاب و فضلای حوزه را وارثان آموزه های ائمه اطهار(ع) معرفی کرد و گفت: علمای شیعه از گذشته برای حفظ  آموزهای مکتب اهل بیت(ع) زحمات زیادی کشیدند و در این راه شکنجه های فراوانی را متحمل شدند  تا این تعالیم  به دست ما برسد، اکنون ما وظیفه داریم در راستای صیانت و نشر آنها تلاش  کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه با  اشاره به سیره اخلاقی پیامبر(ص) گفت: یکی از ارکان رسالت پیامبر اسلام(ص) نشر مکارم اخلاق بود، از این رو طلاب باید با تأسی از سیره پیامبر(ص) اخلاق را در زندگی خود جاری کنند تا بتوانند بر روی مردم تأثیر بگذارند.

وی اخلاق را از ضروریات زندگی طلاب معرفی کرد و گفت: اگر طلبه در جامعه کارهای ارزشمندی انجام دهد، ولی خانواده او از این آموزه های اخلاقی دور باشند، کار او نمی تواند تأثیر چندانی در جامعه داشته باشد.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های استان گلستان اشاره کرد و گفت: در گذشته علمای بزرگی چون میر داماد و میر فندرسکی از این استان برخاسته اند و کارهای ارزشندی در راستای نشر تعالیم اسلامی انجام داده اند، امروز نیز باید طلاب با تلاش خود گذشته این استاد را زنده کنند و این استان را محلی برای پرورش علمای بزرگ تبدیل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha