شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: برگزاری کلاس فقه مقارن با حضور طلاب شیعه و سنی یکی از ضرورت های امروز این استان می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت الله نورمفیدی امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان گلستان که به میزبانی مدرسه علمیه امام خمینی(ره)  برگزار شده بود، با اشاره به مسئله وحدت در میان امت اسلامی، اظهار داشت: وحدت از مسائل بنیادی است که باید توجه ویژه به آن داشت؛ چراکه طلابی که در مدارس علمیه تربیت می شوند، در آینده وارد جامعه شده و باید به این مسائل شناخت کافی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، با اشاره به اینکه بزرگان و مراجع عظام تقلید بر روی مسئله وحدت تأکید ویژه دارند، ابراز داشت: امروزه با واقعیتی روبرو هستیم که اکثریت دنیای اسلام را اهل سنت تشکیل داده و شیعیان در اقلیت هستند و باید با این مسئله به صورت عقلایی برخورد کرد.

وی افزود: میان شیعه و سنی اختلافات عقیدتی، تاریخی، کلامی، حدیثی و .... وجود دارد و باید با أدله و دلیل با آن برخورد کرد و پیشنهاد ما نشست بزرگان شیعه و اهل تسنن در یک لجنه علمی و بین المللی است.

امام جمعه گرگان خاطرنشان ساخت: باید با همکاری مدیریت حوزه علمیه استان و مرکز بزرگ اسلامی کلاس فقه مقارن با حضور طلاب شیعه و سنی برگزار شود تا دو طرف با أدله و مبانی یکدیگر آشنایی پیدا کنند.

مسئول مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان در ادامه با اشاره به جایگاه حقوقی مدیران مدارس علمیه، تصریح کرد: مدیران مدارس باید با جایگاه خود آشنایی کامل داشته و وظایف خود را به خوبی اجرا نمایند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون رهبران جامعه هستند، بیان داشت: مدیران، رهبرپرور بوده و باید با تربیت درست، رهبران خوبی تحویل جامعه دهند و در این راه باید از خداوند متعال استمداد طلبیده و در حد توان تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha