جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: مبلغین حوزه های علمیه در سراسر کشور چشم بیدار فرهنگ و دغدغه های دینی جامعه می باشند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهارداشت: حوزه علمیه توانسته با توجه به رسالتی که برعهده دارد در ایام تبلیغ با اعزام طلاب و فضلا به عنوان کارشناسان مسائل دینی و مبلغین و مروجیّن این مهم، نقش موثری در حرکت جامعه به سوی رشد، بالندگی و تعالی داشته باشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه، نگاه و توجه به ترویج فرهنگ وقف در جامعه را یکی از اصلی ترین وظایف مبلغین عنوان کرد و افزود: روحانیون باید با ترویج فرهنگ وقف، مردم را به این امر مهم تشویق کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: وقف مصداق بارز باقیات الصالحات، تعاون، نیکی و انفاق است و باید نسبت به آن تلاش جدّی صورت پذیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مبلغین سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام تعطیلات، خوش درخشیدند، ادامه داد: وقف، زمینه ساز پاسخ‌گویی به نیازهای مادی و معنوی جامعه است؛ به طوری که افراد با انجام این کار، سرمایه خود را در جهت ساخت مسجد، بیمارستان، مراکز تبلیغی، تهیه جهیزیه و.. هزینه می‌کنند و این امر سبب ارزشمندی و تاثیرگذاری بیشتر این سنت حسنه می‌شود.

وی افزود: وقف در جامعه دینی و اسلامی بسیار نقش آفرین و در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر بسزایی دارد و از سویی بهترین مصداق برای جاودانگی نام انسان‌ها است، چراکه بر اساس روایات، پرونده ما در عالم برزخ باز است و حسناتی که افراد بعد از خود به جا می‌گذارند، در آن ثبت می‌شود و وقتی در روز قیامت محشور می‌شوند، از این همه حسنات تعجب می‌کنند.

مدیرحوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در ارتباط با " توسعه وقف و تاکید بر توجه بیشتر به این مساله"، تصریح کرد: در گذشته رویکرد جامعه به وقف و رویکردی فرهنگی و دینی بود و در این راستا موارد زیادی از موقوفات در این زمینه به وجود آمده است و افراد به صورت داوطلبانه بخشی از اموال یا سرمایه خود را در راه و نیت خیر وقف می‌کردند. امروزهم با توجه به فضای موجود اگر مردم تشویق شوند و از آثار و برکات این کار ارزشمند آگاهی پیدا کنند، قطعا توجه مردم به وقف بیشتر خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: وقف می‌تواند سهم مهمی در عرصه تغییر وضعیت اقتصادی و رسیدگی به آحاد نیازمند جامعه ایفاء کند، بطوریکه یکی از کارهایی که در این زمینه مفید و موثر است مقوله فرهنگ سازی در زمینه وقف در سطح عموم آحاد جامعه است که بحمدالله مبلغین این سازمان به خوبی نقش آفرینی کرده اند.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha