پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: دیدار های رئیس جمهور در قم قطعا مفید بود و نظرات حوزه ودولت به سمع یکدیگر رسید و امیدواریم از این ظرفیت و فرصت برای تعالی دولت، حوزه و کشور ومردم قم استفاده مطلوب شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله  سید هاشم حسینی بوشهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به حضور رئیس جمهور در قم گفت: رئیس جمهوری که خود فرزند حوزه است با حضور در قم یک رابطه دیدار و گفت و شنود، دوطرفه دولت و حوزه و مردم قم را ایجاد کرد که این دیدارها قطعا مفید بود و نظرات حوزه ودولت به سمع یکدیگر رسید و امیدواریم از این ظرفیت و فرصت برای تعالی دولت، حوزه و کشور ومردم قم استفاده مطلوبی انجام شود زیرا حق قم بسیار بالاتر از این است که با این مشکلات دست و پنجه نرم کند.

انتخاب رئیس مجلس خبرگان در فضای مطلوبی برگزارشد

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری  تصریح کرد: پس از ارتحال آیت الله مهدوی کنی این انتخاب  برگزار شد که خوشبختانه فضای سالم و مطلوبی نیز بر آن حاکم شد و این انتخابات با حضور کاندیداهایی که اعلام آمادگی کرده بودند در فضای سالم برگزار و آیت الله یزدی به عنوان رئیس جدید این مجلس انتخاب شد.

42فعالیت مرکز تخصصی با 29 رشته

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توسعه مراکز تخصصی در حوزه  اظهارداشت: جریان توسعه دروس تخصصی از ضروریات دنیای امروز است که از 20سال پیش این روند در حوزه آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به این که نیازهای جامعه توسعه یافته است و دیگر یک طلبه نمی تواند در آن واحد به همه علوم حوزوی مسلط باشد این توسعه در حوزه نیز شکل گرفت و با عنایت مقام معظم رهبری و مراجع وارد فاز عملیاتی شد و امروز شاهد توسعه این مراکز تخصصی در حوزه هستیم.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: هم اکنون 42موسسه و مرکز تخصصی با گسترده 29 رشته تخصصی فعال هستند و خوشخبتانه این مراکز در استان های کشور نیز در حال گسترش است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  گفت: هم اکنون 19 انجمن علمی دربدنه حوزه تشکیل شده است که این روند در ادامه راه خود قطعا رشته های دیگر را نیز درگیر خواهد کرد و حوزه در علوم و رشته های مختلف دست به ابتکارات علمی کلان خواهد زد تا بتواند مشکلات عمیق دنیای امروز را بهتر حل و فصل کند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: در زمینه اخلاق، تفسیر، مهدویت، فقه، اصول، کلام و... رشته ها ومراکز تخصصی خوبی در بدنه حوزه تشکیل شده است و این روند ادامه خواهد داشت؛ زیرا دورانی که به شیخ مفید جامع منقول و معقول می گفتند؛ علوم به گستردگی امروز نبود و امروز متخصص شدن در همه علوم کار بسیار سختی است و ما باید طلابی برای رشته های مختلف تربیت کنیم.

وی گفت: درسطح چهار حوزه کارهایی در این زمینه در حال اجرا است و طلاب در حال حاضر در سطح دو، سه و چهار در مراکز تخصصی مشغول به تحصیل می باشند.

وی افزود: هم اکنون پذیرش مراکز تخصصی با فراگیری  1060 نفر در سطح دو و 1936نفر در سطح سه انجام می شود؛ و هم اکنون 1950نفر در سطح 2 و 3920نفر در سطح سه از این مراکز فارغ التحصیل شده اند.

25 فروردین پایان مهلت پذیرش رشته های تخصصی

وی با اشاره به توسعه آموزش مجازی در حوزه بر لزوم حفظ فضای ملموس و حضور طلاب در کلاس درس مراجع در سطوح عالی تاکید کردو گفت: آزمون تخصصی مراکز حوزوی 18اردیبهشت ماه سال آینده به شکل متمرکز در 13استان برگزار می شود و طلاب تا 25فروردین ماه نیز مهلت دارند برای شرکت در این آزمون اعلام آمادگی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: زبان آموزی یکی از مهمترین کارهایی است که حوزه بدنبال اجرایی کردن آن است و به همین دلیل،  شرط پذیرش مرکز مطالعات اسلامی زبان دانی و ملبس بودن است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha