پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفتند: دیپلمات های ایرانی معتقد به اسلام بوده و منطق آن را به دنیا نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود  در مسجد اعظم، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) از تیم هسته ای ایران تقدیر و تشکر کردند و اظهار داشتند: دیپلمات های ایرانی معتقد به اسلام بوده و منطق آن را به دنیا نشان دادند.

ایشان ابزار داشتند: این عزیزان باید عزت اسلام را در نظر بگیرند؛ چرا که باید متوجه باشند که دشمن فریب کاری در مقابل دارند که سوابق جنایتکارانه ای در پرونده خود دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی به مسئله لغو تحریم ها پرداختند و خاطر نشان ساختند: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، تحریم ها باید در گام اول لغو شود.

این مرجع تقلید گروه های مختلف سیاسی را به وحدت و اتحاد دعوت و تصریح کردند: مردم و گروه ها نباید دو فرقه شده و اتحاد خود را از دست دهند.

معظم له  ضمن ابزار نگرانی از پروتکل الحاقی بیانیه لوزان بیان داشتند: این پروتکل به آنها فرصت می دهد تا از مباحث غیر هسته ای نیز تحقیق و تفحص کنند ؛ پس مسئولان ما باید به این مباحث توجه داشته باشند.

حمله به یمن خلاف صریح قرآن است

معظم له در بخش دیگر سخنان خود به موضوع کشتار مسلمانان یمن پرداختند و گفتند: چرا عربستانی که خود را خادم حرمین شریفین دانسته و در سال میلیون ها قرآن چاپ می کند، به مسلمانان یمن حمله کرده است؟ در حالی که این عمل خلاف صریح آموزه‌های قرآن است.

ایشان تاکید کردند: اختیار یمن در دست مردم آنها است و کشورهای دیگر نباید دخالت کنند.

نباید در برابر حادثه فرودگاه جده سکوت کرد

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین به حادثه ناگوار در فرودگاه جده واکنش نشان دادند و اظهار داشتند: این مسئله بسیار عجیب بوده و مسئولان ما باید درباره آن تحقیق و تفحص کنند.

این مرجع تقلید افزودند: ما امروز در اوج قدرت هستیم نباید در مقابل سکوت کنیم.

معظم له در پایان با بیان این مطلب که مسئولان باید اقتصاد کشور را در داخل مملکت درست کنند خاطر نشان ساختند: مردم از گرانی رنج برده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، چرا که نظارت و اشرافی در بازار مشاهده نمی شود؛ پس دولت به فکر مردم باشد و مشکلات را حل نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha