پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مبلغان و سخنرانان در این ایام فاطمیه ابعاد شخصی و وجودی آن بانوی بزرگ را تبیین کرده تا سیره زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان الگو در زندگی مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید، امروز در آخرین جلسه درس خارج فقه خود  در سال 93 ضمن تاکید بر بزرگداشت ایام فاطمیه، اظهارداشتند: مبلغان و سخنرانان در این ایام فاطمیه ابعاد شخصی و وجودی آن بانوی بزرگ را تبیین کرده و سخنان ایشان را برای مردم بازگو کنند تا سیره زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان الگو در زندگی مردم قرار گیرد.

معظم‌له در ادامه، با اشاره به  تقارن ایام فاطمیه با نوروز، گفتند: مردم ما در طول زمان های گذشته نشان دادند که هرگاه ایام و مناسبت مذهبی بوده است، شان و منزلت آن ایام را به نحو عالی حفظ کرده‌اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: خوب است همه مومنان در این ایام که سنتی است برای رفت و آمد و صله رحم این اصل مهم را انجام داده و خدای ناکرده اگر کینه و کدورتی در بین است را از بین ببرند و با صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی کنند. در روایات ما بیان شده که قطع رحم در همین دنیا آثار دارد.

ایشان با تکریم حضرت امام(ره)، خاطرنشان کردند: این مرد بزرگ در زندگی مردمان جهان تحول ایجاد کرده و فرهنگ جدیدی برگرفته از اسلام ناب و اهل بیت(ع) را به مردم معرفی کردند.

این مرجع تقلید، یادآور شدند: امام(ره) ابرقدرت‌ها را به استکبار تعبیر می‌کردند و توانست مستضعفان و محرومان را امیدوار کند که امروز این فرهنگ توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha