جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی استراتژی مهم انبیای الهی در جامعه را فرهنگ ایثار و شهادت دانستند و گفتند: این فرهنگ والا تنها مخصوص انبیا و اولیای دین است چرا که افراد بی دین و جریان های لائیک، نمی توانند آرزوی شهادت و جانفشانی در راه خدا را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز، در درس خارج خود که در مسجد اعظم   برگزار شد به تبیین اهمیت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت  درجامعه اسلامی پرداختند.

ایشان خاطر نشان ساختند: در کنار سایر موضوعات و معارف مهم اسلامی، یکی از موضوعات بسیار مهم فقهی، معارف جهادی اسلام است که نقش بسیار مهمی در عزت و سربلندی اسلام و مسلمین دارد و همواره مورد توجه انبیای الهی بوده است.

معظم له افزودند: با مطالعه دقیق تاریخ زندگی انبیای بزرگ الهی مانند حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و سایر انبیای بزرگ الهی و همچنین سیره ائمه اطهار(ع) اقسام و انواع جهاد بدست می آید و معارف زیادی از ناحیه آن حضرات به ما رسیده است که لازم است توجه ویژه ای به این معارف جهادی نماییم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از کسانی که در حرکت جهادی امام حسین(ع) تشکیک می کنند خاطر نشان ساختند:برخی همواره سوال می کنند که حرکت بزرگ سیدالشهدا(ع) چه نوع جهادی بوده است درحالی که چنین سوالی اشتباه می باشد؛ چرا که حرکت امام حسین(ع) از مکه به سمت کربلا و خطبه های آن حضرت در مسیر همه نشان از این دارد که حرکت مقدس آن حضرت از بهترین نوع جهاد بوده است نه صرفا یک دفاع.

معظم له افزودند: تغییر حکومت جباران و ظالمان و تشکیل یک حکومت صالح که بر اساس دستورات دین مبین اسلام حرکت نماید، جهاد عظیمی می باشد که در عصر ما به وسیله حضرت امام خمینی(ره) انجام شد و همه ما شاهد سرنگونی حکومت ننگین 2500ساله شاهنشاهی بودیم که باید قدردان این نعمت بزرگ انقلاب باشیم.

ایشان افزودند :استراتژی مهم و اصلی انبیای الهی در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت بوده است و این فرهنگ والا تنها و تنها مخصوص انبیا و اولیای دین است چرا که افراد بی دین و جریان های لائیک همواره از مرگ می ترسند و نمی توانند آرزوی شهادت و جانفشانی در راه خدا داشته باشند؛ چرا که آنان اساسا به چیزی جز مادیات و زندگی حیوانی و دنیایی

معتقد نیستند که به خاطر آن جانفشانی کنند.

*لزوم بزرگداشت مقام شهید و شهادت در جامعه

معظم له با اشاره به روز شهید و لزوم بزرگداشت مقام شهید و فرهنگ شهادت در جامعه خاطر نشان ساختند: باید این روز عزیز را گرامی داشت و در این ایام و همه زمان ها سعی شود که فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت بیش از پیش در جامعه اسلامی نهادینه شود: چرا که همین فرهنگ جهاد و شهادت است که جامعه اسلامی را در برابر دشمنان بیمه می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha