سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ امروز در عرصه ترویجی و تبلیغی، مقاومت و حرکت در مسیر ولایت بسیار مهم است و این رویکرد را باید از این شاگردان مکتب حضرت زهرا(س) فراگرفت.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معصومه ظهیری روز پنجشنبه در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا در قم، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) صدیقه طاهره (س) در عمر کوتاه، نمونه بارز یک بانوی خدایی را به تصویر کشید.

وی افزود: ایشان مربی و تربیت کننده نگین های آفرینشی چون امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و زینب کبری و ام کلثوم بودند؛ ایشان برای پدر ام ابیها بودند و بهترین یار معنوی و عاطفی و زندگی مولای متقیان بودند.

معاون امور بانوان استانداری قم بیان کرد: بانوان ما باید با تاسی از این بانوی بزرگوار در راه اعتلای فرهنگ دینی گام بردارند و به تربیت نسل دیندار در جامعه همت بگمارند.

ظهیری یادآورشد: پیروی از سیره و راه و ورش فاطمه زهرا (س)  از نیازهای حیاتی جامعه اسلامی است؛ باید از ایام ولادت این اسوه های حسن برای یافتن سیره و سلوک آن حضرت برای زندگی درست بهره ببریم.

وی با ذکر این مطلب که  حضرت زهرا(س) افتخاری بزرگ برای شیعه ،عالم اسلام و جهانیان است گفت: سراسر زندگانی صدیقه طاهره(س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی بوده و سخن گفتن از فاطمه(س) فراتر از اندیشه بشری است؛ ایشان نقش مهمی در حفظ و انتقال ولایت داشتند و در زمانی که خلا بزرگی در جهان اسلام بوجود آمد ایشان بودند که از امامت و ولایت دفاع کردند.

وی بیان کرد: بصیرت و ولایت‌مداری باعث شد که ایشان به عنوان نمونه كامل انسان خدایی، شناخته شوند؛ حضرت فاطمه(س) نمونه انسان ولایت‌مدار در برابر سختی‌ها و مصیبت‌های دورانش بود و اطاعت و تبعیت از ولایت را همواره از مردم زمانش مطالبه می‌كرد.

وی با ذکر این مطلب که در دوران كنونی با توجه به توطئه جدید دشمن در زمینه نفوذ در بین افكار و اعتقادات مردم با استفاده از جنگ نرم، ارائه الگوی كامل برای عموم جامعه امری انكارناپذیر است، گفت: وجود حضرت زهرا(س) بهترین الگویی است كه می‌تواند در این زمینه مطرح شود

وی افزود: نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و مشارکت آنان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن بسیار مشهود است؛ هم اکنون در استان قم 2267مادر شهید و 1441همسر شهید در قید حیات زندگی می کنند که از این مجموع 24مادر سه شهید، و 224مادر دو شهید هستند.

وی گفت:  امروز مادران شهدا بیشترین الگو برای جوانان هستند که باید از آنها الگوی زندگی سالم و دینی را فرا گرفت؛ همچنین امروز در عرصه ترویجی و تبلیغی مقاومت و حرکت در مسیر ولایت بسیار مهم است که این رویکرد را نیز باید از این شاگردان مکتب حضرت زهرا(س) فراگرفت

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha