جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید حسین اسحاقی خواهران

حوزه/ مدیر پشتیبانی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری هم‌اندیشی پژوهشگران رشته فلسفه و کلام اسلامی این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روابط عمومی حوزه‌ خواهران، سیدحسین اسحاقی گفت: این همایش به مدت سه روز با حضور 130 نفر از پژوهشگران برتر رشته فلسفه و کلام در مقطع عالی (سطح سه- کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه خواهران در مجتمع نرجس خاتون قم برگزار شد.

وی با اشاره به حضور اساتید برجسته رشته کلام در این هم‌اندیشی اضافه کرد: در این هم‌اندیشی  حجج اسلام والمسلمین ربانی گلپایگانی، خسروپناه، علی‌زاده، شاکری، رفیعی، مخدوم و دکتر مهدیه سادات مستقیمی به ارائه بحث پرداختند.

مدیر پشتیبانی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران روش‌شناسی علم کلام، آشنایی با نرم‌افزارهای کلام اسلامی، ارائه آمار و مستندات در خصوص شبهات کلامی و اعتقادی، رتبه‌بندی نشریات و شیوه نگارش مقاله، شبهه‌شناسی و شیوه پاسخ به شبهات، جریان‌شناسی علم کلام، جایگاه فلسفه و کلام اسلامی و جریان‌شناسی تفکرات تکفیری - سلفی را از جمله مباحث مطرح‌شده در این هم‌اندیشی ذکر کرد.

وی هدف از برگزاری این هم‌اندیشی را تقویت خودباوری علمی- پژوهشی، هدایت و جهت‌دهی پژوهشگران برتر به منظور نيل به پژوهش‌هاي فاخر و تخصصي، همسو با نیازها، آشنایی پژوهشگران با مسئله‌شناسی و روش‌های پردازش اطلاعات، تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی برای حركت به سوي پژوهش‌های كاربردي و مشارکتی، حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران، بهره‌گیری از ايده‌ها و انديشه‌هاي پژوهشگران برتر و برنامه‌ريزي برای به‌كارگيري پژوهشگران برتر در گزینش مسائل نوپدید و تولید آثار و مقالات تخصصی ذکر کرد.

اسحاقی با اشاره به اینکه پیش از این هم‌اندیشی عمومی پژوهشگران و هم‌اندیشی پژوهشگران رشته قرآن و حدیث برگزار شده بود، افزود:‌ از این پس هم‌اندیشی‌های پژوهشگران حوزه‌های علمیه خواهران به صورت تخصصی ادامه خواهد یافت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha