جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 349217
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کلاس درس

حوزه/ استاد حوزه خوزستان گفت: معلمان تنها به کتاب های درسی و منابع تکیه نکنند، بلکه باید خود در فرایند آموزش به تعلیم اندیشه ی اسلامی و تربیت دینی دانش آموزان و شاگردان بپردازند.

حجت الاسلام مهدی محمدی پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک هفته معلم، به جایگاه ا معلمان در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و اظهار داشت: روایات متعدد و بسیاری پیرامون اهمیت آموختن و علم آموزی وجود دارد.

وی با بیان این که خداوند متعال نخستین معلم بشریت است، گفت: انبیاء به عنوان معلمان بشر از سوی خداوند مبعوث شدند تا بشریت را از ظلمت رها کنند.

امام جمعه اروند کنار، هدایت و رهنمون ساختن به سمت سعادت را از وظایف معلمان برشمرد و افزود: معلمان باید بتوانند از لحاظ روحی، فکری و اعتقادی نسل آینده را تغذیه کنند.

حجت الاسلام محمدی پور با تأکید بر اهمیت توجه ویژه به وضعیت معلمان، ابراز داشت: اگر معلم نتواند در کلاس درس خیالی آسوده داشته باشد این مسأله در فرایند آموزشی نیز تأثیر گذار است و در حقیقت جامعه آسیب و زیان خواهد دید.

وی با اشاره به نقش معلمان در شکل دهی شخصیت دانش آموزان تصریح کرد: معلمان تنها به کتاب های درسی و منابع تکیه نکنند، بلکه باید خود در فرایند آموزش به تعلیم اندیشه ی اسلامی و تربیت دینی دانش آموزان و شاگردان بپردازند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha