شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم گفت: فردا، دومین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به نام روز پاسداشت استان قم نامگذاری شده است و مدیر حوزه های علمیه ریاست افتخاری نمایشگاه کتاب را برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام علی اسماعیلیان در نشست خبری انتشار کتاب نفیس ضریح عشق اظهار داشت: امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هر یک از روزهای نمایشگاه به نام یکی از استانها نامگذاری شده و ریاست افتخاری آن روز نیز به عهده یکی از شخصیتهای فرهیخته آن استان است که در این روز ریاست افتخاری با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیرحوزه های علمیه کشور است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به این مناسبت برنامه های ویژه ای را برای هر چه پربارتر برگزار شدن این روز و شناساندن ظرفیت های علمی و فرهنگی استان به ویژه در حوزه نشر کتاب در نظر گرفته است.

حجت الاسلام اسماعیلیان اضافه کرد: فردا ساعت 12 صبح نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا ایزدپناه مشاور وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با حضور اصحاب رسانه در غرفه ویژه استان قم و سایر برنامه های فرهنگی نیز از عصر فردا در این غرفه برگزارمی شود.

وی خاطرنشان کرد: نشست علمی قم پژوهی از ساعت 16 در این غرفه به همراه رونمایی از کتاب ضریح عشق که عکس های امیر حسامی نژاد عکاس قمی در رابطه با بدرقه ضریح مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از قم تا کربلای معلا در عراق به تصویر کشیده شده است با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان رونمایی می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم با بیان اینکه شرکت برای عموم بازدیدکنندگان در این برنامه ها آزاد است، اظهار داشت: ساعت 18 با مشارکت مدرسه اسلامی هنر (قم) یکی از کتاب ها با حضور نویسنده و ناقدان در این غرفه مورد نقد و بررسی قرار می گیرد که پس از آن نیز از آثار مکتوب کنگره شعر فاطمی رونمایی می شود.

وی ادامه داد: پخش فیلم مستند میراث، در سه بخش با موضوع کتاب در رابطه با نحوه نگهداری و بازسازی کتابهای عتیقه، قدیمی و ارزشمند و صحافی کتاب پخش می شود، همچنین توسط هنرمندان استان قم در فضای باز نمایشگاه کتاب، تئاتر خیابانی با موضوع کتاب در سه نوبت اجرا می شود و معرفی انتشارات وابسته به دفاتر مراجع عظام تقلید، ارائه آمار در حوزه کتاب و نشر استان، تقدیر از رسانه ها و خبرنگاران فعال استان در حوزه کتاب و نیز سخنرانی برخی از مسوولان و شخصیت های فرهنگی استان از دیگر برنامه های این روز است.

حجت الاسلام اسماعیلیان با بیان اینکه برنامه های این روز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می شود از اعزام تعدادی از اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر در قالب یک اردوی یک روزه برای بازدید از نمایشگاه مذکور و شرکت در برنامه های روز پاسداشت استان قم خبر داد.

وی با اشاره به ویژگی ها و توانمندی های این استان، از برگزاری یک نمایشگاه بزرگ ویژه استان قم در تهران خبر داد و گفت: این نمایشگاه با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری برگزار می شود تا به صورت مجزا و به صورت گسترده تر بتوانیم توامندی ها و ظرفیت های استان را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم که بالاترین تولید دانش در استان قم انجام می شود، گفت: در این استان موسسه ها و مراکز علمی و فرهنگی بسیاری داریم که در سطح بین المللی مطرح هستند و نیز شخصیت های بزرگ و بین المللی داریم که لازم است به جامعه معرفی شوند تا از این ظرفیت ها برای رشد و بالندگی کشور بیش از پیش استفاده کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش بسزایی در معرفی توانایی ها و توانمندی های استان قم در عرصه های گوناگون به ویژه در مسائل دینی، فرهنگی و عملی از جمله حوزه کتاب دارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha