جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ تبلیغ زندگی شهری، مصرف گرایی و عدم تبلیغ برای یک زندگی روستایی ساده، عامل اصلی مهاجرت ها بوده است؛ در برخی از برهه ها، کشاورزان مایوس شوند؛ زیرا محصولاتش به قیمت مناسب خریداری نمی شود و همین عامل باعث می گردد که دیگر به فکر کار در روستا نباشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزارشد، یکی از عوامل مهاجرت ها را  تغییر سبک زندگی  مردم بیان کرد و اظهارداشت: دو موضوع باید بررسی شود؛ مطلب اول، پیدا کردن علت مهاجرت ها است؛ تخلیه 34هزار روستا رقم بسیار سنگینی است؛ زمانی استراتژیک ترین کالاهای خوراکی ما از روستاها تامین می شد؛ حال چه شده است که این محصولات باید از خارج وارد شود؟!

وی افزود: نکته بعدی این است که برای افرادی که مانده اند چه برنامه هایی داریم؛ باید کاری کنیم که این افراد دلبسته و وابسته به روستا و زندگی روستایی داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: یکی از عوامل مهاجرت ها، تغییر سبک زندگی است؛ تبلیغ زندگی مصرفی و شهر نشینی از سوی رسانه ها باعث شده است تا روستاییان به مهاجرت به حاشیه شهرها تشویق شوند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: تبلیغ زندگی شهری، مصرف گرایی و عدم تبلیغ برای یک زندگی روستایی ساده، عامل اصلی مهاجرت ها بوده است؛ در برخی از برهه ها، کشاورزان مایوس شوند؛ زیرا محصولاتش به قیمت مناسب خریداری نمی شود و همین عامل باعث می گردد که دیگر به فکر کار در روستا نباشند.

معاون جامعه مدرسین بیان داشت: عامل بعدی در افزایش مهاجرت ها، مشکل فرهنگی به نام چشم و هم چشمی هاست؛ امروز این نکته منفی باعث می شود که گرایشات به سوی تجمل گرایی افزایش یابد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئولیت در روستاها و مناطق محروم، مسئولیتی کلیدی در نظام است؛ باید کارهایی انجام دهیم که در ده سال آینده بهره برداری های خوبی داشته باشیم؛ باید عوامل مهاجرت ها را برعکس کنیم و هرچه عامل مهاجرت داشته ایم را بشناسیم و روی آنها سرمایه گذاری کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha