پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر حفظ هویت تاریخی شهر قم، تصریح کرد: باید ترکیبی از پیشرفت و تمدن همراه با حفظ هویت قم را در دستور کار خود قرار دهید تا این هویت تاریخی از بین نرود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با رئیس شورای شهر و شهردار قم ضمن تبریک ولادت امام جواد(ع)، انتخاب مهندس باقری به عنوان شهردار قم را باعث خوشحالی دانست و گفت: باید برای این انتخاب به مردم، مسئولین و شورای شهر قم تبریک گفت.

وی با اشاره به انواع خدمت در نظام هستی، اظهار داشت: خدمت فی حد ذاته در کل نظام هستی کاری خوب است؛ اما در برخی از مکان ها و زمان ها شرایط و کیفیت خدمت بالا می رود.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: شما در مکانی مشغول به خدمت شده اید که به نام حرم اهل بیت(ع) بوده و این بزرگواران تصریح کرده اند که قم حرم ماست.

عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که قم مورد عنایت مقام معظم رهبری است، افزود: همچنین حضور مراجع عظام تقلید به عنوان پیشوایان و مقتدایان مردم و وجود حوزه های علمیه در این شهر، به ظرفیت ها و ویژگی های آن اضافه می کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه فرصت ها زودگذر است، ابراز داشت: امروز شورای شهر و مسئولین همراه شما بوده و مراجع و روحانیت دعاگوی شما هستند؛ پس باید این فرصت را مغتنم شمرده و از آن به خوبی استفاده کنید.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به عقب افتادگی های شهر مقدس قم، خاطرنشان ساخت: در این چند ساله تلاش های خوبی برای این شهر اتفاق افتاده؛ اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم؛ پس امیدواریم با تدبیر، درایت و همدلی کارها را به پیش برده و قدم های مثبتی برای این شهر بردارید.

وی یادآور شد: امروز کمتر استان و شهرستانی ظرفیت هایی همچون مراجع، حوزه و مسئولین همدل را با خود دارد که می توان به خوبی از آن استفاده کرد.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر حفظ هویت تاریخی شهر قم، تصریح کرد: باید ترکیبی از پیشرفت و تمدن همراه با حفظ هویت قم را در دستور کار خود قرار دهید تا این هویت تاریخی از بین نرود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به مسئله ترافیک قم، بیان داشت: باید برای این معضلات فکری شود تا در نتیجه شاهد تغییرات خوب و تبسم بر روی لبان شهروندان بود.

امام جمعه قم با تأکید بر توجه به ویژگی های فرهنگی شهر قم، اظهار داشت: وجود مراکز دینی، آموزشی؛ اعم از حوزه و دانشگاه از ویژگی های بارز این شهر مقدس است که باید به هر دو توجه داشت؛ چراکه قم باید در هر دو عرصه حوزوی و دانشگاهی پیشقدم باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با اشاره به مدل خاص زندگی امروزی مردم، ابراز داشت: باید فضاهای سبز و پارک های مناسب با شأنیت قم در این شهر ساخته شود تا مردم با آرامش در آن حضور بیابند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha