جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز اساتید میانسال با کوله باری از تجربه و اساتید نسل جوان با خصوصیت خوش فکری در حوزه های علمیه وجود دارند که بهترین زمان را برای تحول در حوزه های علمیه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در اجلاسیه اساتید مدارس علمیه استان قم اظهار داشت: این ظرفیتی که امروز در حوزه علمیه قم و سایر حوزه ها وجود دارد، بسیار ارزشمند و قابل استفاده است.

وی ادامه داد: امروز اساتید میانسال با کوله باری از تجربه و اساتید نسل جوان با خصوصیت خوش فکری در حوزه های علمیه وجود دارند که بهترین زمان را برای تحول در حوزه های علمیه ایجاد کرده است.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه امروز از ظرفیت بالای اساتید در سراسر کشور بهره مند هستیم، ابراز داشت:

انحصار اینگونه جلسات، یک بار در سال خروجی مناسبی نخواهد داشت؛ بلکه باید نشست های متعدد با بررسی و ارائه نقطه نظرات برگزار شود تا بتوان از پیشنهادات و راه حل ها استفاده کرد.

*باید به نگرانی های مراجع و رهبری در راستای تحول در حوزه توجه کرد

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری برای تحول در حوزه، خاطرنشان ساخت: باید در این راستا برنامه های متعدد با اهداف گوناگون برگزار کرد تا بتوان به نگرانی مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری توجه کرد.

*سال تحصیلی جدید را با تدریس متون جدید سطح یک آغاز می کنیم

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید، متون جدید سطح یک حوزه در برخی از مدارس علمیه تدریس و منتظر پیشنهادات، تعامل و همدلی شما اساتید بزرگوار هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برخی از شنیده ها مبنی بر افت تحصیلی در حوزه، بیان داشت: متاسفانه بارها این سخنان به گوش ما خورده و می توانیم با شنیدن سخنان شما اساتید به بررسی این مقوله بپردازیم که آیا واقعیت دارد یا خیر؛ چراکه شما در میان طلاب بوده و از نزدیک با علمیت آنان آشنا هستید.

*همه مسئولیم!

وی تأکید کرد: باید دست به دست هم داده و حوزه را اداره کنیم؛ چراکه همه مسئولیم.

مدیر حوزه های علمیه تقویت مباحث آموزشی، پژوهشی و اخلاقی طلاب را ضروری دانست و گفت: طلابی که در این مقولات ضعیف باشند، آینده روشنی نخواهند داشت و شما اساتید باید برای تقویت این مباحث تلاش کنید.

عضو خبرگان رهبری خطاب به مدیران مدارس علمیه اظهار داشت: شما بزرگواران باید وقت بیشتری در مدارس علمیه گذاشته و تلاش بیشتری داشته باشید تا بتوان خروجی مناسبی از مدارس علمیه داشت.

*فکر و مشورت اساتید در اختیار طلاب باشد

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه باید فکر و مشورت اساتید در اختیار طلاب باشد، ابراز داشت: بنده معتقدم که اساتید وقت بیشتری برای طلاب گذاشته و به سوالات طلاب پاسخ دهند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان ساخت: اگر بخواهیم حوزه از نظر علمی رشد کند، باید به استاد و طلاب بها دهیم تا نتیجه کار مثبت باشد.

وی تصریح کرد: مدیران و اساتید مدارس باید جلسات مستمر داشته و نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت حوزه به ما ارائه کنند.

*با تکیه بر مباحث اخلاقی، سازندگی ایجاد کنید

مدیر حوزه های علمیه در پایان بیان داشت: اساتید در کلاس ها بر مباحث اخلاقی تکیه کرده تا سازندگی ایجاد شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha