شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر "نیاز سنجی جامع" در حوزه نشر دینی، گفت: کتاب های فراوانی در عرصه دین تالیف و بدون ساماندهی منتشر می شود، لذا باید براساس نیاز سنجی، اقدام به تالیف و انتشار کتاب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عصر امروز در نشست صمیمی ناشران، در مسجد نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران، اظهار داشت: برای این که کتاب همچنان برای نسل جدید و گروه های مختلف فکری جامعه تازه و جذاب باقی بماند، باید اقداماتی را اجرایی کرد.

*لزوم نیاز سنجی جامع

مدیر حوزه های علمیه، "نیاز سنجی جامع" را اولین اقدام برشمرد و افزود: کتاب های فراوانی در عرصه دین، تالیف و بدون ساماندهی منتشر می شود، لذا باید براساس نیاز سنجی، اقدام به تالیف و انتشار کتاب کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اگر این وزارتخانه به کمک اصحاب نشر، نیاز سنجی در این عرصه داشته باشد، تاثیر کتاب های دینی در جامعه بیشتر می شود.

*اتقان و استحکام علمی کتاب

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، "اتقان و استحکام علمی کتاب" را دومین موضوع مهم در عرصه تالیف کتب ذکر کرد و ابراز داشت: نباید تنها به صرف این که کتابی نوشته شود، بسنده کرد. بلکه باید اتقان علمی داشته باشد تا در همه جا حتی عرصه بین اللمل هم دارای اعتبار و قابل عرضه باشد.

*شیوایی و جذابیت

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه، "شیوایی و جذابیت" را سومین لازمه نشر کتاب در کشور خواند و یادآور شد: کتاب های ارائه شده علاوه بر محتوای مناسب، باید شیوا بوده و جاذبه لازم را برای مخاطب داشته باشد، چرا که امروز فضای فکری و فرهنگی جامعه تنوع زیادی دارد.

*حمایت از ناشران

آیت الله حسینی بوشهری، "حمایت از ناشران" را چهارمین و مهمترین ضرورت عرصه نشر توصیف کرد و گفت: سازمان ها و مجموعه های متولی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید حمایت های خود را از ناشران افزایش دهند.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: امروز ناشران قم مشکلات زیادی دارند که عنایت وزیر محترم ارشاد را می طلبد، چرا که این نگرانی وجود دارد که اگر دایره حمایت از نشر گسترده نگردد و ناشران نتوانند استفاده لازم از نشر را ببرند، تغییر شغل دهند.

انتهای پیام 34/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha